|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har lite väl mycket rost, genomrost och dylikt på bakskärmarna på min E36 Coupe... Lite jobbigt då bakskärmen är integrerad med resten av karossen... Hursomhelst tog jag vinkelslipen ochh begav mig till skroten där jag hittade ett lämpligt byte... Började kapa inte en, inte två utan tre plåtlager.... I kombination med svag vinkelslip och slut på kapskivan får jag fortsätta med det imorgon... Min fråga är om någon gjort något liknande? Hur gör dem vid rostreparationer?... Finns ju också att köpa från veng.dk. För 350 danska... Länk Bara första lagret, jaja får nog vända mig till ngåon som gjort detta innan, just bakskärmar... Tipps i malmöområdet? Vänder jag mig till Bilplåtare eller rostreparatör? MVH//Jocke | |
| du kan ju kapa bakskärmarna och svetsa på nya om du kan göra ett snyggt jobb. mekonem säljer skärmkanter. | |
|
Jo jag vet att de säljer dem, men när jag kapade kanten så vart det inte en plåtbit, utan det var 3 plålager som har kanske 2cm avstånd från varandra för att sedan gå ihop vid själva skärmkanter.. Det är därför det verkar så oerhört komplicerat och undrar om någon har gjort liknande? Kapa och svetsa på är ju självklart:P |
|
|
Lämna till proffs! mitt företag pressar helsidor till kvalitetsmärken i Europa. |
|
| Jo jag skall givetvis lämna det till proffs! Men undrar om någon har haft erfarenhet och hur det i sådana fall blev.. Men det verkar inte så! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.