|
|
|
|---|---|
|
Tror ni jag blev nå chockad när jag märkte att jag bara behövde skruva ut hjulbultarna 1,5 varv när jag demonterade hjulen idag!!? Det syntes tydligt på hjulbultarna att dom bara dragit på max de första 2 gängorna. Jag lyckades dra åt dom 2-2,5 varv när jag monterade tillbaks. Fatta att jag kört 700 mil med dessa bultar - mestadels på autobahn! Tänk vad som hade kunnat hända om ett hjul hade lossnat i 200km/h.. Hur gick detta till? Jo: Köpte nya fälgar i början på sommaren på en däckfirma. Fick då även med nya bultar som var anpassade för de nya fälgarna (rundade skallar). Eftersom att jag hade bilen på BMW-verkstad för lite service samtidigt som fälgarna anlände så forslade jag över dem till verkstaden när dom ändå hade bilen på lyften och hjulen av. Verkstaden monterade alltså de nya bultarna som jag fick av däckfirman. Vem ska jag vara mest förbannad på? Man kan tycka att verkstaden har det yttersta ansvaret och borde ha märkt att bultarna inte kunde dras mer än max 2 varv! | |
|
otäckt. jävligt obehagligt. Vart med om liknande och vågar inget annat än dubbelkolla allt verkstäder gör. |
|
Lussan |
Jag har ett problem med att jag saknar en bult till mina BBS PitLane fälgar, däckfirman jag va hos gjorde ALLt dom kunde för att fixa en ny åt mig, men alla va för korta....inte ens generalagenten för BBS kunde ordna några! Så nu åker man fyrbultat på vänster bak..... V12 = dubbelt så skönt som sex! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.