|
|
|
|---|---|
|
Nollställde alla felkoder med Carsoft förra helgen. Körde ny diagnos idag och fick följande fel: 15 Lambdasonden-Alterung TP 21 Lambdasondernalterung vor Katalysator Bank 2 BMW Part nr: 7501733 Jag har inte kännt nåt konstigt med bilen förutom att den kanske drar lite mer bränsle än vanligt. Finns de andra symptom? Ska man byta lambda eller kan de va nåt annat som ger upphov till denna felkod? Byter man alla eller endast den defekta lambdan? Va kostar sånna? | |
| Ingen som har koll på detta? | |
| När mina lambdor började tröttna så visade det sig främst genom alltför låg tomgång - särskilt om man slog av ACn, då kunde bilen tjuvstanna. Med nya lamdor (och rengjord LMM i samma veva) kan jag nu köra bilen utan ACn på om jag så vill. | |
|
Bytte du alla lambdor? Vad kostade dom? |
|
| Um, nu blir jag osäker - hur många finns det? Jag bytte 2st, de som sitter mitt under bilen. Minns tyvärr ej pris, men jag köpte bosch på tyska ebay för typ inga pengar. Har för mig att BMW ville ha typ 1500kr styck, jag kanske gav 600kr. | |
|
Jag tror det sitter 2 innan kattarna och 2 efter men jag kan ha fel. Kanske bara sitter efter kattarna. eBay är överlägset! Dom du köpte, va de färdiga med kontakter eller fick du skarva? |
|
| Skarva, men det kändes som ett mindre problem att löda och krympa på slang. | |
|
Ok, nä de är ju inga större problem. Hur vet man vilken man ska köpa? (modell) Är det 4 trådar? |
|
|
För att avsluta denna tråden så kan jag meddela att jag köpte två nya Bosch lambdor från USA via nätet. Fick betala 1500:- inkl frakt för dessa. Besiktigade i helgen och fick följande värde: HC - 0 CO - 0 CO 2500 - 0 Lambda - 1,0 Inga felkoder i Carsoft. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.