AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
555

Custom motor, Elmia, Jönköping = Sunk!

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Om det är någon som funderar på att åka till Jönköping och besöka Spoilernytts "Custom Motor Show" så kommer här lite info som kan vara värt att känna till.

1. USA, USA, USA!
2. 50-tal, 60-tal, 50-tal, 60-tal!
3. 3 meters säkerhetsavstånd till ALLT!

Kort och gott, bara USA bilar, ingen möjlighet att titta ordentligt på bilarna och den sk "Styling & Tuning" hallen är inget mer än några få utställare med Volvo-styling och naturligtvis MDS som försöker kränga billjud till "mässpriser".

UR BMW synpunkt, totalt STENDÖTT, med andra ord. Cadillac fanatiker får sig däremot en del till livs... FÖR mycket!

Jag är besviken!

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
netsix
Vilken tur då att USA-bilar kommer efter BMW i mitt bilintresse :)
Skall dit och flukta på Söndag.

/netsix
Ze
26
ZebbeMannen
X5 4,6iS -02
Ja du Netsix... Det kommer vara mycket trevligt om det är mycket jänkare, inget slår en V8

/Zebbe
Det var ju bara en massa uppvaxade glidarbilar, inget för mej......... Fanns väll en och annan utställare med rallybilar, lite trimdoningar etc. Men klart mindre än det brukar vara. Det roliga började när man åkte hem............

Mvh
Patrik 325i -92
Jag var dit en gång när jag var ung och oförståndig...
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Och vad är det egentligen för fel på Cadillac... en -67 Eldo hade ju inte gjort ont... annars så har jag ju en dröm om en Lincoln Continental Mk-II -56... BMW i all ära, men det hade ju inte suttit V8 i bilarna om bara tyskarna fått bestämma...
Jo
189
Jonny78
523i -99
Håller med quixotic2. Sämsta "showen" hitills. Tur att man hade fri-biljett, så man slapp betala för eländet. Sen behöver man väll inte ens nämna "garage lackeringen", som ca 80% använde sig av. Tydligen poppulärt. Hmmm, kanske skulle sattsa på det....
Tur att smaken är som (_!_).
Jag var där igår och tyckte det var helt ok.

Mvh.
Micke Olsson
Det är väll inget fel på feta Cadillacs, inget för mej bara. Gillar mer action........

Mvh
Patrik 325i -92
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Tyckte också mässan var helt ok. Väldigt trevlig faktiskt... trevligt att kolla runt bland alla styling- och tuningfirmor. Köpte mig ett öppet luftfilter och lite annat godis bland annat så jag tycker det var lyckat.

Och Cadillacs utställning var helt underbar. Vilka bilar och i vilket skick!

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registrer #001
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Micke O: Är det en raggar (_!_) jag anar där?
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Asken: Hehehe.. det är det förmodligen! Det fanns i alla fall gott om dem! :D

Nej, det är väl inget FEL på amerikanska glidare (inget som inte kan fixas med lite ny/mer krom i alla fall) men jag har allvarligt börjat tröttna på _överrepresentationen_ av dessa bilar på de flesta mässor och utställningar!! Var man åker där det pratas nostalgiträff/bilutställning så dyker de upp i horder som fullkomligen dränker ALLT annat. Fanns det verkligen SÅ många raggare som nu har blivit kring 50-60 och med sina besparingar har skaffat ungdomens drömbil?

Missförstå mig nu inte, jag tycker det är helt rätt att man faktiskt köper det man drömt om när man får möjlighet, jag sparar själv så mycket det går för att kunna köpa reservdelar och tillbehör till mina bilar...

Jag blir bara så less när jag åker på en "allbilsmässa" och inte ser så mycket som EN ENDA BMW av lite äldre årsmodell, eller ens någon nyare där bilen är själva huvudobjektet i utställningen (ok, jag vet att det fanns någon 520 touring som de montrat ljud i, men det är inte vad jag kallar för en utställningsbil). Det fann ju inte ens någon Porsche, Ferrari, Maserati... nothing, av äldre modell att beundra!

Surt av Spoilernytt att säga att det är en utställning för ALLA bilar, när det nästan uteslutande handlar om USA...

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
se
50
seve
Z3 M Coupé
Tänkte bara tycka till lite om Elmia.
Jag tycker att mässan var ok.
Visst mycket jänkare men det är det ju alltid då dessa människor verkar ha de största intresset för bilar.
Visst vi älskar våra BMW men många av jänkebils folket lever ju efter sina bilar.
Annars så fanns det ju lite av varje att spana på.
MH-GTR ställde ju ut 2st Z3M Coupé i sin monter som han kan fixa lite trevliga saker till om man önskar.
Sen så gillar ju jag motorcyklar oxå så det fanns ju lite att spana på.

VTR SP-1 -00 när jag vill leka på 2 hjul eller 1.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Ni skulle varit i Malmö på deras motormässa.Där fanns BMW Club Schweden med en fiiiiin M3:a -96 och en 1602 mmmm,fina bilar det där.Köpte då bl.a en fin skylthållare av killen som ståd vid BMWCS´s monter.Sen hade BMW en del fina bilar bl.a nya 7 serien och en X5:a och nya 316i Compact :)

Mvh Ricke
e-b
Ja Elmia var vekligen sunk. Inget jag kan rekomendera andra att besöka eventuella följande år. Helt enkelt uttorkad mässa.
Anders Wängström
SUNKIGT VÄRRE!!! Dett var det sämsta året nånsin tror jag! Gammal skåpmat alltihop! Nån gammal plastic padding nissan "ni vet nog vilken" o nån svettig 240 med terrängdäck eller nåt???????????????
Det roliga började när jag åkte hem!
Trampade ut alla 6 växlarna utan fartspärr. Utanför jönköping finns det många fina rakor.
Kör så det ryker!!!!!!!!!
Ze
26
ZebbeMannen
X5 4,6iS -02
Jo det var faktiskt riktigt kasst, efter två timmar hade man ju sett allt. Var även besviken över Qvarnis 911 som inte var färdig. Motorn var ju inte monterad, inga bromsok fram samt att lacken var skandalöst dålig. Det såg ju ut som om han har sprutat den själv i garaget.

Men lite kul hade jag och Netsix i alla fall, eftersom hans bil var på besök hos MH GTR och ser numera riktigt fet ut...

/Zebbe
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Zebbemannen, lacken har spruckit dessutom vid vingen i bak på 911 om det var nån annan än jag som såg det... lacken var inte alls bra på den... å ändå har han kontakter!!!

Ska det vara på det viset?!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.