|
|
|
|---|---|
|
Har nu åkt BMW i en vecka och är det nåt jag inte blir klok på är det klimatanläggningen. Om jag har den på och i autoläge så blåser den ingenting nästan. Spelar ingen roll om jag ställer den på 16 grader eller 32.. Det är ju lite skumt. Om jag slår av autoläget och drar på fläktnivån på full så är det kanske lite mer fart men det är knappt märkbart. Men sen ibland så får den för sig att blåsa på med en jävla fart. Jag fattar inte riktigt om det ska vara så här? Kollade lite i instruktionsboken men hittade inte så fasligt mycket info där. ------------------ 325iA Touring -01 | |
|
Om du kruvar ner fläkthastigheten manuell lägsta fart på displayen (ett streck) är det fortfarande fullt ös? I så fall skulle jag gissa på "fläktmotståndet" finns en fin beskrivning under gör det själv på hur mn byter. Men du kanske kan krama ur ett byte på garanti. |
|
|
Ja i så fall lär jag nog kontakta bmw om detta. Ska ändå dit och få en extra larmdosa senare. Skumt beter den sig iallfall. |
|
|
Fläktmotståndet är ett standardfel på E46: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Aha kan det vara det alltså. Skumt att det inte är kontrollerat i så fall innan dom sålde den på firman. |
|
|
Provat lite idag. Slår jag av auto är det typ slumpmässigt om jag kan styra fläkthastigheten. ibland funkar det faktiskt (oftast när man kört minst 10-15min, före går det inte) men för det mesta så går det inte alls. Dock verkar autoläget funka hyfsat då den justerar hastigheten relativt bra, dock blir det ju inte superblås om man ställer på max eller min vilket det ju borde bli. Vad tor ni, är det fortfarande motståndet som gäller ? |
|
| Låter som klassiskt motorståndsfel... Min var lika dan och det blev bara värre. | |
| Har fått tid på torsdag för byte av fläktmotstånd så får vi se. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.