|
|
|
|---|---|
Vonsan11 |
Som Nybliven Bmw ägare så undrar jag om kamrems/ kedja byte...hur vet jag om de e rem eller kedja..och hur vet jag om denbör bytas..då jag inte har nån aning om när de är senast bytt...och är det dyrt??..har en Bmw 318 is -94...tacksam för svar |
|
Du har kamkedja i din bil. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Vonsan11 |
tack...om man hör ett "rassel2 när man startar bilen när den e kall...ett rassel bara precis i startögonblicket...inte sen när den e varm å så...e de dags för byte då...??..spännaren eller ?? |
|
Ja,verkar för mig vara någon form av "kedjespännarstrul" vid start...t.ex den hydrauliska kedjesträckar'n som är en smula defekt.... Börja med att byta ut den..Inte speciellt dyr. Mvh Janne. |
|
Vonsan11 |
tack snälla för svaret....nått tips om vart man köper en sån då..*L*..bor i sthlm |
| Åk förbi en BMW återförsäljare så kan de hjälpa dig. Bytte spännaren på min och det kostade 800kr inkl spännaren. | |
Vonsan11 |
tusen tack ! |
|
Håll ett vaksamt öga på oljan bara. Det är min erfarenhet av M42:an iaf. |
|
Vonsan11 |
koll på oljan?...du menar att den kanske drar mycke eller... |
|
Bra och täta oljebyten är viktigt på alla bilar men ännu viktigare på M42 motorn. Nivån är ju självklart att man kollar i vartfall en gång i veckan. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Jag menar bara att du inte ska slarva med att kolla oljan. Vissa M42 motorer har en tendens att läcka en aning vid kamkedjekåpan. Mitt slarv kostade 10.000:- :/ |
|
Vonsan11 |
ok...tack för tipset...kanonbra...alla bra tips emotages varmt..*L* |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.