AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
987

Letar efter asfalterad större yta för vägtest

Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Någon som kan tipsa om en större parkeringsplats, eller dylikt, i Stockholmsområdet där man med någorlunda säkerhet kan testa grepp utan risk att hamna i diket? Ett plus är ju om den är tom kvällstid :-)
Vill testa vid vilken ungefärlig hastighet bilen släpper fram, DSCIII+DTC av/på etc... och kanske en handbromssladd om jag känner mig modig.

Svar som "Hyr ett flygfält" o dylikt undanbedes :-)

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
En köpcenters parkering brukar funka finnt om det är inte för mycket lampor o skit i vägen :)

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
På Solvallaparkeringen brukar det ju övningsköras... Men jag håller med er båda. Det finns ju inte direkt gott om rastplatser som inte är förstörda med stolpar, rabatter och andra hinder. Rätt många väljer Sveavägen för bus istället.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Har hört man kan för en liten slant få prova sin bil på Tullinge flygfält..du bor ju i Sthlm åk dit och titta
Utanför regementet för den 1:sta mekaniserade infanteribrigaden i Kungsängen finns det en stor yta att leka på.

Sladdade omkring där själv för 11 år sedan och fick då en avhyvling av polisens bombgrupp som råkat stå och titta på. Men jag hade grönkläder så de förstod väl ungefär hur bra min privatekonomi var...
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
gto80:

---
Tullinge Raceway stänger för gott.

Idag klockan 15.15 blev det helt klarlagt att fortsatt körning på Tullinge Raceway är omöjligt. Efter ett långt möte med ägarna blev det klart att första inflyttning av hyresgäster kommer att ske under våren 2007, vilket i sin tur medför att all körning på Tullinge Raceway ställs in. Vi beklagar å det djupaste detta besked, men samtidigt riktar vi blickarna framåt och jobbar nu vidare på en permanent lösning.
Mvh
Lelle Olsson
---

:-/

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Vid IKEA kungens kurva bortåt Heron city finns det om jag inte sett fel en del stora parkeringar med inte alltför mycket stolpar och annat "skit" på. Vanligt med övningskörning där, och det är ju det du ska göra, öva :-)

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.