|
|
|
|---|---|
| Hur skulle ni ställa er till valet mellan en z3m coupe och en z4 3,0? | |
| Ja du, ska du ha en bil att ha kul med är Z3M coupe överlägsen, men den har ju ett stort handikapp, nämligen att Z4 är en cab, vilket är en suverän egenskap. | |
|
Och en Z4 3.0 är ju inte direkt en tråkig bil den heller... ;-) Har tyvärr tilbringat alldels för lite tid i min nyinköpta Z4 men jag tycker den är riktigt rolig att köra! |
|
| Kan jag skriva under på, men Z3M Coupe är outstanding! | |
| jag skulle valt z4:an.. den är sjukt rolig att köra, billigare att äga och känns nyare fast det som lockar med z3m coupe är att den är ovanlig och har en brutal kraft | |
|
Z3M Coupé är rolig(are), Z4 3.0 Roadster är förnuftig! :) Pratar vi Z4 3.0si Coupé däremot, då ryker Z3M all världens väg i mina ögon... /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
| bmw_Jerry: Tveksamt om Z4 är billigare att äga, det blir nog hårfint med tanke på att Z4 tappar (har jag en känsla av) aningen mer i värde per år än en M Coupé | |
| z3m coupe är ingen direkt vanlig bil och kan tänkas hålla värdet relativt bra och bli eftertraktad om x antal år, dock känns det som om z4an haft sin stora värdeminskning de första två tre åren och bör hålla värdet bra om man tittar på z3an... den stora frågan vkarstår om man vill ha brutal busbil eller rolig cabcruising :P | |
|
jag stod i samma val.. men i slutändan var det självklart. en ovanlig, snygg och BRUTAL Z3M coupe |
|
|
Hej, har haft båda och jag skulle ta Z4an, men det är ju min åsikt. /eFx www.z4.se |
|
|
Z4:an. Lätt ! Min Länk Cabrio |
|
| Vad ska du ha bilen till? Som körmaskin tycker jag att Z3MC är överlägsen. Z4:an mycket modernare, snyggare och som någon skrev "förnuftigare". | |
|
Bilen ska vara en busbil men ändå vara relativt praktisk eftersom den ska kunna användas större delen av året. Vill inte ha en så stor värdeminskning efterosm man lägger mycket pengar påd et hela och kan behöva dem senare när man ska börja plugga... Tack för alla svar! |
|
|
z3mc är mkt mer bus.. z4 är ganska opraktisk.. z3mc tappar antagligen mindre i värde än z4m... |
|
| z4:an har ju haft sin största värdeminskning och sjunger nu sakta i pris medans z3m coupe i stort sett slutat tappa i värde.. men de ju klart att z3m coupe komemr kännas lite mer praktisk med tanke på kombiluckan m.m.. men cabkänslan är ju svårslagen och visst är z4 dyrare vid inköp men kolla bara på försäkringen, reservdelarna,driftkostnaderna m.m och du finner att z4:an blir en hel del billigare att äga | |
| Jerry du har nog väldigt rätt, jag tror de blir rätt kärvt med stålarna med tanke på att man är student med en m-bil, z4an kommer nog inte sjunka så värst mycket i pris de närmaste åren eftersom den sjunkit väldigt mkt de första två - tre. Z4 är ingen dålig bil det heller, blir mycket körglädje där med, det tåls ändå att fundera över. Har svårt att tänka mig att z4 skulle kosta under 200 tkr inom två år, tack för all hjälp! | |
|
Alla gånger Z4án! Lägre Driftkostnader , mindre problem och framförallt en cab! "Always a driving machine" |
|
|
hur gick det köpte du nån bil?? jag gissar på z4.an |
|
|
Jag hoppas på att du köpte Z3:an .. :) Visst z4:an kan kännas mer modern.. men vem säger att z3:an är omodern? Z3:an är mycket mer brutal och unik.. Jag tror den kommer att stiga i värde i framtiden.. M Power!!! The one and only power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.