|
|
|
|---|---|
| Tjenare allihoppa har letat o läst en del trådar om safe mode på bmw 750 - 88 men får inte fram något bra svar på vad det beror på eller någon lösning så snälla hjälp mig med detta EML lampan tänds inte den slocknar som den skall men bilen varvar inte mer en 1500 - 2000 varv någon som har nån ide? | |
|
På min förra 750iAL E32 var de en LMM som hade gett upp. Annars är de inte ovanligt att en av bränslepumparna går sönder, kolla de BMW CS #5139 |
|
|
Lmm e kollade o fungerar utan bekymmer soppa pumparna vet ja inte men dock så går ju bilen i fel säkert läge vilket ej borde ge att den går i safe mode? Ingen annan som har en aning? |
|
Paap Reeder |
... ena spjällmotorn kärvar. Ger ej felkod men tänder EML. Detta "fel" går över om man låter den gå i nöd några minuter så spjället hinner värmas upp litet. En omstart ... så går den som vanligt. Läge II - EML skall tändas och sedan slockna efter ca 3 sek. Som jag förstått så indikeras inte EML under gång utan den bara går i nödprogrammet?? Sedan kan också vxllådan trigga nödprogrammet. Får du upp några felkoder? MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
"dock så går ju bilen i fel säkert läge vilket ej borde ge att den går i safe mode?" ... förstår inte vad du menar med detta? MVH /// Paap R |
|
Okej kan man renovera eller göra rent spjäll motorn på något vis har hlört att dom kostar en masssssa o köpa nya.. *snyft* Japp det stämmer att den bara går i nödprogram utan att EML lampan tänder. Bilen går o växla o lägga i lådans växlar o bilen funnkar lysande men varvar som sagt dock 1500 - 2000. Är det någon ide o åka ner med den till bmw o dynga i Konsulten o inte EML lampan tänds syns det något i konsulten då? Ledsen för alla frågor men e kanon nybörjare på BMW men lovar o hjälpa er om eran Nissan krånglar ,D *aktar sig för svordomar o flygande grejer som kasstas* tusen tack för att ni försöker hjälpa till killar :D |
|
|
Du kan kolla soppapumparna genom att klämma på matnings slangarna som finns i motor rummet. På chaff-sidan längst mot kupen finns tvä slangar som går till två rör som far inder insugen. Om ena är mjuk så har du svaret. Måste givetvis ha igång motorn.. Annars skulle jag chansa på spjällhusen. Eller kontakten vid sidan av växel lådan. Eller ett för sunkigt batteri. Eller.... |
|
Paap Reeder |
... om det är spjällmotorn så kan den renoveras. Finns på tidigre trådar. MVH /// Paap R |
|
Okej fan va bra kan ni länka itll tidigare trådar hittar inte dom *spjäll renoveringen* Skall ut i morogn o kolla soppa ledningarna annars har jag fått fatt i en konsult o låna på måndag o kolla vad som står knas till varför den går i safe mode. mvh Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.