|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har nyligen blivit ägare till en chamonixvit E9:a (2800 CSA) och planeringen för renovering av denna pågår för fullt. Planen är att strippa ner den helt och hållet, laga den lilla rost som finns, sedan lacka den i chamonixvit men den stora frågan är: Vilken färg skall jag ha på inredningen..... Idag är det en sliten blå galon? inredning men funderar på att klä om den i antingen rött skinn eller sadelbrunt skinn som finns till E39:an. Jag har inte lyckats hitta någon info om vilka färger/material på inredningen som fanns tillgängligt då de såldes och jag vill hålla bilen 100% orginal. En annan fråga är ju ang. trälisterna, jag har sett att de flesta som renoverat E9:or har fernissat dessa, men det blir ju inte samma finish som det var från fabrik. Orginallisterna är ju lite matta i finishen så ev. tips på hur man får fram samma yta mottages tacksamt. ___ /Fredrik | |
Scheckheft |
Hej Min chamonix har marinblå velour (original) och det ger ett ombonat intryck. Jag föreslår att du satsar på marinblå. Och velour. Rött kan kännas kul en kortare tid men i längden skulle inte jag trivas. Brunt är absolut ingen favorit- Färkombinationen till chamonix hittar du här: Länk Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft: Tack för länken, det var precis vad jag var ute efter. Vi får väl se vad det blir för färg/material, redan beslutsångest och renoveringen har knappt börjat ;-) Din 3.0csi är otroligt snygg, jag hoppas att jag kan få min till samma skick. Förresten, gick det verkligen att få de fälgarna som du har på din till E9:orna? trodde att det bara var varianten med små plåtkapslar och alpina-varianten med svart centrum som fanns? ___ /Fredrik |
|
Scheckheft |
Hej Till E9:an fanns original tre olika fälgar. Mina hör inte till dessa men kommer ändå från 70-talet och BMW. Många E9 ägare runt om världen har ej originalfälgar på sina bilar. Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.