AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.974

sökte på chip till 750 e32. 34hk? på itsfun låter ju kanon tills...

Sida 2 av 2
Decibel
JaJsEn, jag utryckte mig väldigt klantigt, den lösningen är inget för gemene man utan kräver väldigt dyr utrustning och stadig hand när man demonterar EML och DME-boxarna, lätt att det blir galet.

Är du stadig på handen kan du som sägs ovan få chippen tillsända till dig (samma pris), det är dock inget jag rekommenderar om du inte har elektronikvana, M70´s styrboxar var ingen lek med dubbelvikta kort och små plastspärrar till höger och vänster som gärna ville gå av och halv hjärnblödning innan man kom på hur de vikta korten satt ihop med varandra.
Hör istället av dig till Qvarnis så får du det monterat, eller närmsta ITSFUN verkstad, lista finns på itsfun.nu/trimchip under "kontakt"

---
Bilstereogalningen NO:1
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
OK tack,

ne bara undrade, har nämligen eeprom brännare o sånt hemma,

fast han kanske inte vill dela medsig på detta viset, lätt att nån som vill käna en egen hacka på det börjar kopiera dom.

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
Decibel
Det skulle ändå inte "funka" i någon större utsträckning då den tunade mjukvaran baserar sig på originalchippens mjukvara o.s.v.
Hörde någon ratio på 2 av 10 funkar med samma mjukvara i bästa fall på samma motor.

Oavsett det så är ju priset redan överkomligt tycker jag för att rycka liv i motorn lite ytterligare, om man jämför med övriga kostnader på M70 d.v.s. :)

---
Bilstereogalningen NO:1
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Decibel, vad menar du med 2 av 10 funkar? Jag hänger inte riktigt med på vad du syftar på. Att läsa av ett Eprom och göra en kopia kan knappast misslyckas om man har eprom läsare och brännare.
/Mats J

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.