|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
320-325 |
hej har läst så många trådar nu om bmw 750i e32 så datorn säckarr snart ihop. jag hitta en tråd om en som undra om chip till 750. då verka det på qvarnis att chipp till den gamla 300hk v12 så öka hästarna med typ 34 hk p.g.a den var tämligen lågt effektutag från fabrik. glad i hågen som bara den går in på hans hem sida och kollar upp detta men nu så är det tvärtom d.v.s att e38 den nya v12 på 326hk är den v12 som kan chippas till 34hk och den gamla e32 v 12 på 300hk kan enbart chippas till 13hk? då jag finner att detta är alldeles för lite effekt vinst så lägger jag hellre pengarna på underhåll. men jag vill ändå kolla med er grabbar vad ni säger .. jag ska försöka söka upp den dära tråden igen så ni kan s oxå.. kan ju vara fel skrivet i företagets hemsida eller nåt annat.. mvh Johannes V12 |
|
Jag tror det är sådant chip som jag satte i. Mycket begränsad effektökning. Men kanske lite lägre soppaförbrukning. Dessutom är ju frågan om toppeffekten ökar med 13 eller 34 hästar ganska ointressant, toppe ffekten uppkommer ju vid väldigt höga varv. Det intressanta är ju om effekten ökar vid 1500 varv till 2500varv, där man ofta ligger när man kör. Skall man jämföra två olika chip måste man ha hela effektkurvorna / vridmomentkurvorna. /Mats J |
|
320-325 |
javisst.. det är sant. jag hitta tråden nu ska kolla hur man länkar till den bara. men pm du nu har chip på din 300hk v12a och som du uppfattar det begränsad effekt ökning så är jag tämligen säker på att det är ett 13hk+ chip du har. ett 34hk chip hade känts som en ganska ordentlig skillnad. men det där med lägre bränsle förbrukning är ju alltid intresant . hur mkt skillnad. 1dl/mil typ eller? mvh V12 |
320-325 |
sen så är det samma företag men till olika v12or jag menar. allstså vilket chip är till vilken v12 a det verka skilja mot hemsidan nu o vad det stod i den gamla tråden som jag ska kolla igenom igen innan jag fortsätter. för chansen att jag fatta fel kan ju vara stor. och det är e32 och e38 modellererna. mvh V12 |
320-325 |
detta hitta jag till slut .. ett urtag från en chip disskution.. detta är från qvarnis: Bra att ni kollar. Det är ett skrivfel på hemsidan, det ska åtgärdas har mailat webmastern. BMW V12 300 hk får ca 34 hk. BMW V12 326 hk får ca 14 hk. 300 hk modellen är väldigt nedtunad från start. Vi har kört ett test med före/efter på det som vi tyckte var den vanligaste BMW som rullar i Sverige en BMW E39 523. Webmastrer har haft för mycket att göra men apprena kommer att läggas upp hoppas jag i början av nästa vecka. På den modellen uppger vi en ökning på 15 hk. Håll ögonen öppna så ser ni hur det gick;) Ni vill att jag ska svara på frågor om chipning, det gör jag gärna. Problemet är att mina inlägg blir deletade per omgående express eftersom det anses från Autopowers sida att det är reklam. Jag finns på trimchip@itsfun.nu om ni har funderingar. MVH/ Qvarnis IP: ...[.24.172] V12 |
320-325 |
Länk detta är tråden den är hämtad från.. enligt hemsidan är det tvärtom ju.. HUR ÄR DET IGENTLIGEN??????? V12 |
320-325 |
Tacksam för svar snarast.... jag tycker det är skillnad på 34hk och 13hk iaf. jag vet av erfarenhet att 34hk+ känns i ryggen. men 13hk+ ger knappt kännbar skillnad.. mvh V12 |
320-325 |
sn hitta jag inget forum på sidan ., men ska kolla ännu mer vid tid. V12 |
|
Jag kollade runt bland olika chip på marknaden. Detta till M70 12:a p g a att den är en av få motorer som gör sig bättre med chippning än utan. Genom åren har jag också läst om hur en del lyckas och en del står med icke fungerande bilar efter dylika operationer. Efter kontroll med några mekaniker så föll mitt val på Claus / Turbocenter. Efter ett par telefonsamtal till dom kändes det helt rätt så oktober månads händelse blir ett besök hos just Claus&Co. Mvh Asken |
|
320-325 |
okej.. vad är det för pris på den firma som du anlitar? och vad uppskattar dom fö effekt? ca? skulle vilja ha svar ändå när det gäller chip på itsfun. V12 |
Decibel |
Om cirka 1v. kastar jag på ITS Fun´s chip på min tolva, oavsett om det ger 14 eller 34, återkommer med resultatet! --- Bilstereogalningen NO:1 |
320-325 |
kanon .. chips till löning. :) ser fram imot ditt resultat o utlåtande. man blir ju förvirrad av itsfun...???? V12 |
|
blev det några skillnader eller? A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Jag kan inte känna att det finns något behov av högre effekt på lågvarv, men sänkt förbrukning är ju tacksamt. Fast jag måste säga att jag är jäkligt skeptisk till om det verkligen lönar sig att chippa sugmotorer. Vad är haken då? optimeras bilen för 98 oktan eller V-power då? Så skillnaden i förbrukning går till att betala för en dyrare soppa? ___ Bilen: Länk |
|
|
Det är väl snarare så att originalprogrammet är gjort för att motorn skall kunna köras på Amerikansk 80 oktanig soppa eller nått liknande, utan att spika, så om man moddar så den lägre gränsen är 95 oktan har man rättat till en del. Jag har ju chippat och kör på 95 oktan utan problem med spikningar. /Mats J |
|
|
Hur mycket kostade chippet och hur mycket sänkte du förbrukningen med? ___ Bilen: Länk |
|
|
2500:- har inte fått svar på vad man akn förvänta sig i förbrukning än, har inte heller fått svar på vilken bil som får 14 respektiver 34 hk+ mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
tjenare fick svar av Qvarnis nu "Hej! Jag har varit förvirrad såväl när vi skrivit på hemsidan och när jag skrev i tråden. Nu satt jag mig och ringde runt och det ska vara 30+ hk på bägge modellerna och det ska ändras när vi uppdaterar hemsidan i dec. Det är istickschip på E32. De flesta kunder rapporterar om 2-3 dl minskad bränsleförbrukning per mil om man inte har ägg under foten. Vad gäller garantier för effekt är dessa uppgifter mätta och det är självklart min åsikt att de stämmer. Fler frågor skriv elr ring på nedan tfnnr, jobbar fn 18 timmarspass så det lättaste att få svar snabbt är att ringa. Med vänliga hälsningar: Jocke Qvarnström Sveriges mest prisvärda trimchip Länk låter ju lovande iaf. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Jag skulle säga 1dl mindre förbrukning är nog den verkliga siffran, åtminstone på min bil. /Mats J |
|
Decibel |
Jag demonterade mina tre boxar idag och har precis läst av programvaran och mailat till itsfun, får nog tillbaka korrekt mjukvara imorrn att programmera in i chippen, får se hur det går! --- Bilstereogalningen NO:1 |
|
Decibel---> vad får du betala för detdär? känns som ett billigare allternativ än att få chippen. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.