|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är ute och letar en åretrunt-BMW och har bespetsat mig på en 323 eller 328 E36, karossform mindre viktig, skicket desto viktigare. Igår kollade jag in denna svarta 323i '97 Länk Dokumentationen verkar OK (bilen är svenskåld) och mitalet inte helt osannolikt. Karossen verkar i juste skick med fin och tämligen repfri lack och jag hittade ingen uppenbar rost i dörrar och skärmkanter, men väl en två-tre små rostbubblor från stenskott i motorhuvens framkant samt en eller två till på karossen i närheten av bakluckan. Det fanns en parkeringsskada i kjolen bak där med en yta på ca 5-10 cm diameter av rejält skavd plast. Interiörmässigt fanns inte så mycket att anmärka på förutom en vag rökdoft men av allt att döma så har det nog inte rökts i bilen men väl av föraren utanför bilen. AC verkar funka perfekt och den enda utrustning som jag saknar är farthållare. Plus för bra löstagbar dragkrok och bra Blaupunktstereo. Begärt pris är 89' vilket naturligtvis är rena nyset. Jag vet inte riktigt hur jag skall se på rosten dock - är ett par små stenskottsbubblor normalt på en sån bil och vad kostar det att fixa hyggligt snyggt? Jag kan ju alltid låna en bläster och fixa det själv också men det är ju också värt pengar. Den svaga rökdoften är ett annat frågetecken. Har oraklet några sunpunkter och prisförslag? :-) Med vänlig hälsning. /Erik | |
|
Just ja, mätarställningen var 12300 mil. /Erik |
|
|
Som du skriver så är priset rena nyset. Slutpris på 60 - 65 känns som realistiskt. Stenskottsbubblor på en snart 10 år gammal bil är nog mera regel än undantag men rost kan, som du säkert vet, finnas lite överallt. Visst allt går att fixa men har det väl börjat rosta så finns det nog rost lite överallt. Kan som exempel nämna min svensksålda 320i -97 som jag sålde för två år sedan. Den hade små rostbubblor i nederkant på bakdörrarna och rostangrepp under gummilisten runt bakluckeöppningen samt begynnande rost under tätningslisten under motorhuven. /Rickard |
|
|
Jag synade dörrarnas underkanter ganska noga och likaså hjulhusen och det verkade över huvud taget som om det fanns bubblor där lacken hade skadats. Men det klart - det kan ju krypa lite varstans ändå. Jag kommer i vilket fall att be något proffs kolla igenom bilen innan också. 60-65' alltså. Det verkar ungefär vettigt. |
|
|
E36:or är gamla bilar numera och att finna en rostfri året-runt körd är lögn i helvete :-). Det brukar å andra sidan gälla nästan alla bruksbilar som rullat i 10 år. Är den rostfri är den med största sannolikhet helt omlackerad. Jag håller med Rick när det gäller prisförslag, 12kmil är relativt lite med tanke på åldern och biltypen. |
|
|
Ca 55.000 tycker jag. 10 år gammal dussinbil Mr C |
|
|
Jag tror inte han släpper den för 55kkr. Är ju nästan hälften mot vad han begär. Är det bara det han bjuds kanske han behåller den. Mvh Johan |
|
| Förvisso. Får se om jag bjuder - tänkte kolla in lite andra objekt i 323/328-ligan för att ha lite att jämföra med. Det finns fler fiskar i sjön... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.