|
|
|
|---|---|
Eliminator |
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med mitt elfel i min E30? Det är så att när jag startar den så lyser instrumenbelysningen lite smådassigt och all annan inredningsbelysning också. När jag slår på blinkers vänster eller hel-ljusen så klipper den stereon några sekunder så att den får starta om. Men så fort jag varvar upp bilen till 3-3500 så är det som att den börjar ladda normalt då funkar allt och belysningen blir betydligt bättre och allt funkar som det ska. Batterilampan som ska lysa när jag vrider på tändningen lyser lite när den vill. Jag har nyss bytt den lilla klumpen med en kabel och kolen i generatorn så det är sprillans. Tacksam för svar. Mvh / Anders BMW Nothing else |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du fick nog dålig kontakt när du böt regulator och kol, är/ brukar vara ett fjädrande bleck i generatorn som ska ligga emot en kontaktyta på regulatorn dålig kontakt ger symtomen att generatorlampan inte lyser när tändningen vrids på vilket i sin tur inte ger någon magnetisering av generatorns fältlindning = ingen laddning . Nu kan generatorn magnetisera fältlidningen själv genom att man som du upptäckt varvar upp motorn över 3500rpm, då laddar generatorn normalt till du stänger av bilen igen. ///MVH Hasso Länk |
Eliminator |
Okey tack så himla mkt för svaret. Ska ta bort kolen och kika på det. BMW Nothing else |
Eliminator |
Nu har jag tagit lös kolen och regulatorn och bänt upp bläcket så det har kontakt men det funkar fortfarande inte :( Batterilampan lyser inte när tändningn är på och jordkablarna är det inge fel på. Kan det vara så att generatorn bara är allmänt slut och behöver bytas/renoveras? fast renovera kostar nog mer än en utbytes. BMW Nothing else |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.