AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.123

Facelift av E90 under 2007 ?

Sida 1 av 2
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Hittade lite bilder på nätet.
Är det dags för facelift av E90 redan? Eller är det nytt M-paket på gång? Någon som vet mer?Länk Länk
Knappast 2007 men att fronten/njurarna kommer att uppdateras liknande det som sitter på E92 borde inte vara någon vågad gissning. Dom nya njurarna hade nått med krocksäkerhet att göra eller vad dom nu mummalde om i München. Men om jag väljer att tro på det är en annan femma...
kanske en m-modell.. med det mest troliga är väl nytt m-paket för det tanke på bakdelen ser det ut att vara en 335 men man vet aldrig
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
De bilderna var länkade till från E90post.com. Det påstods vara kommande E90 335:an, alltså dubbelturbon i sedanform. Jag tror att det blir en sådan facelift på samtliga E90/E91 under 2007 eftersom det är osannolikt att 335:an kommer att se annorlunda ut än 330, 325, etc. Å andra sidan känns det lite tidigt med en facelift, men vem vet.

Ser ut som om njurarna återigen är hela, vilket är bra. Inte säker på vad jag ska tycka om de andra förändringarna.
Några fler bilder av Faceliften.
Länk
Jo
1
John_XyZ
320CI E46 -04
Kolla gärna på www.bmw.no för at se dom tekniska specs på fremtidiga BMW E90 modeller (325d, 335d, 335i etc.). Dessa info har inte kommit på www.bmw.se än.

Jag skulle nog också tycka att det blir en facelift av alla E90 och inte bara specifikt på en 335i, alt annat skulle verka korkat.

Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Inget ont om E90 som är en väldigt bra och fin bil. Men jag tycker inte det är samma flow i formgivningen som e46 hade. Den är snygg men inte perfekt, denna facelift (om det nu är det) ser ok ut men känns också lite desperat på något sätt. Däremot så skulle jag kunna äga en E90 även om det inte är en fullträff i design.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Noterbart är att bilen på bilden saknar dimljus.
tr
59
troylee
325xi 2001 E46 Sedan
Håller med. E46:an är lång mycket snyggare. Visst måste BMW uppdatera sig då och då, men efter E46 kändes det som "det går inte att få snyggare, men vi måste ändå ändra lite"
Är det bara jag som tycker att bakluckan ser annorlunda ut?
Mer välvd vid BMW-märket.

Keep Your Distance!
håller med om det där med bakluckan och om man ser från sidan är det ju oxå stor skillnad.. tycker att den ser mkt snyggare ut nu i alla fall
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Ungefär lika diskret som på 5-serien: Länk
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Mesig facelift, inte särskilt snyggt i mina ögon... Nuvarande fronten känns både snyggare och fräschare! Viktigaste nyheterna i höst blir väl nya motorerna. Dessutom kommer 320xd enligt min BMW åf.
Mo
47
Moffe
325xi Touring -07
Jag har även hört att det kommer LED-belysning bak vid faceliften.

Förresten, är det någon annan än jag som tycker att det är skillnad på Angeleysen på bilar producerade efter mars -07, det känns som att de intre angeleysen lyser starkare.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
De är klart mycket starkare helt medvetet och är därför godkända att använda i st f halvljus.
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
BMW har väl varit väldigt regelbundna i sina produktlanseringar. Nya generationer släpps vart 6:e år och faceliftas efter halva tiden, dvs efter ca 3 år. Syftet med faceliften är ju att alltid ha fräscha produkter på marknaden, så den där faceliften verkar ju helt konstig. Varför facelifta en produkt om 90% av alla köpare inte kommer att se någon skillnad?
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Glömde skriva att 3 år in i den här generationen borde bli i år, väl?
det är väl inredningen som det lär bli störst skillnad op tror ja.. personligen så tycker jag att dem borde göra något åt baken.. dessutom lär det bli nya färger och utrustningsmöjligheter
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
vad är facelift?
Mo
47
Moffe
325xi Touring -07
atmos: Facelift är det begrepp man använder för att beskriva de design, - och tekniska förändringar en biltillverkare brukar göra efter ca halva modellens planerade livscykel.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Moffe,

De kallas coronaringar och har man ljusomkopplaren i autoläge lyser det starkare i de inre ringarna, varselljus och parkljus. Det slår om automatiskt då det blir mörkt till halvljus.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.