|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en BMW 520 -98 (sedan) jag är jä----- nöjd med bilen. Ja till saken för ett tag sen slutade den ena saken efter den andra att fungera bak i skuffen belysning inv nummerskylt m.m. Så till sist gick inte luckan öppna med knappen utvändigt eller invändigt fick då ta till nyckeln. efter att ha frågat en gubbe som skruvat med BMW många år så blev det öppning av gummibälgen (kablaget mellan kaross & skufflucka), Och mycket riktigt så var 5 st kablar av, Då lödde jag ihop samtliga kablar samt isolerade dom noga. Bra allt funkar igen trodde jag en kort stund men ett nytt fel har tillkommit nu är fjärrstyrningen till larmet & centrallåset stendött. Lämnar in bilen till BMW verkstad och får till svar att nycklarna inte har kontakt med bilen vilket jag redan visste om varför annars åka dit. efter lite debatt om vad som skall göras härnäst så beställer jag en ny kabelhärva (ersatzteile) och monterar dit den snyggt och prydligt.Ingen förändring fortfarande likvaka.Efter mycket frågande med mer och mindre kunniga personer plus verkstan så byter jag även grundmodulen(styrenheten bakom handskfacket). Nytt besök på verkstan ny datauppkoppling och denna gången svarar grundmodulen på omkodning det gjorde den inte vid första besöket det framgick inget om det till mig utan felet var som bekant att nycklarna ej har kontakt med bilen. Jag får iallafall betala fullt ut för uppkopplingen mot en icke svarande styrenhet rätt eller fel döm själv.styrenhet måste ha gått sönder när jag reparerade kablarna för den har varit inne på regnsensorbyte & då funkade det.MEN fortfarande kvarstår felet med larm & lås på bilen. Någon som har vetskap om vad mer som kan ha packat ihop, funderar på att byta larmrelä Vore tacksam för tips för man får inga på verkstan kan jag konstatera | |
| Jag tycker det låter konstigt att det inte finns några felkoder när dom har datorn uppkopplad om ngt vore trasigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.