AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
647

Vibrationer E39 nån som vet?

Jirar
Vet att detta har dikuterats förut men jag undrar om
det är nån som har fått ett svar av typ BMW eller kanske kommit på själv vad det kan bero på.
På min bil kommer vibrationerna bara mellan 110km - 130km annars inga vibrationer alls.
Kan inte tänka mig att det kan bero på dålig balansering på däcken.
Om det är nån som vet nåt så skulle jag gärna ta del av det.
Dåligt på en så pass dyr bil.

to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Det kan vara balanseringen, kräv nolltolerans då de balanserar, vidare kan det bero på vilken fälg du använder, mina orginal funger perfekt men på de andra lm fälgarna där finns ett litet "vibb". Till sist du kanske har en skada på fälgen.
Sedan är E-39 väldigt känslig på vilken fälg man har.

NoFear
<¤¤00¤¤>
Jirar
Problemet är att jag först hade 15" original ,sen hade jag vinterfälgar och nu har jag köpt 16" original
fälgar ,alla tre ger vibrationer precis vid 110-130km
annars går bilen hur bra som helst.
Man vågar ju inte ens lämna in den då det säkert skulle kosta en del bara för BMW att kontrollera vad det kan vara,därför tänkte jag kolla här först.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jirar: Flytta om hjulen på bilen, och se om vibbarna flyttar eller ändrar sig. Jag höll på så ett tag innan jag hittade ett däck som var aningen lite orunt.
Fick ett nytt av min gummigubbe.
det kan räcka att ett annat hjul kommer på annan plats
med lite tur. blir det bra, märk bulthål och fälg så de
hamnar på samma plats.Inget kul jobb men man ringa in felkällan genom uteslutningsmetoden.Skakar det i inredningen typ passargerarstolen så brukar felet ligga bak tex.

GLAD PÅSK !!
MVH
Hasso
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
eftersom vibrationerna är identiska med tre olika hjuluppsättnignar så är det nog inte obalans i hjulen. Jag skulle tippa på ett kärvande knutkors eller obalans i kardanröret om vibbarna känns i rumpan(din). Eller nån drivknut som kärvar..
/Thomas
min 16" orginal vinterdäck har samma problem,vibrerade när det är 130/h och uppåt,jag lämnar bilen till BMW verkstad och de hittar en däck är lite orunt,och de har fixat det, nu går min bil perfekt,det kostar 600kr plus moms.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.