|
|
|
|---|---|
|
Jaha detta ljudsystem lät ju inte speciellt super :) Är det själva stereon som är dålig eller är det bara dåliga högtalare? Går det överhuvudtaget att eftermontera stereo ? Vilka passar i så fall bra (gärna vill man ju kunna använda volym och radiokontrollern på ratten också) Det är en 325 IXA Touring 01 (E46) | |
|
Nej, det har du rätt i! Du kan köpa en adapter till stereon så du får vanliga iso kontakter istället för den som går in i orginal cdn. Buisness cdn är inte bra, då den varken klarar mp3, inget skakminne dålig output mm. Så jag rekomenderar att du byter ut den till något med lite mer power i. Högtalarna som sitter i din 325:a är 6.5" eller rättare sagt något mittemellan 6 - 6.5". Det finns även här adaptrar både till fram och bakhögtalar fästerna men då är det 5.25" hötalare som gäller vilket är något lite. För att kunna få in 6.5" i framdörrarna krävs en del modifikation eftersom hålen är för små för 6.5or egentligen. I bak däremot går 6.5or ner men även här måste du skapa egna fästen för att få fast högtalarna. Angående rattkontrollen finns det även här en typ av adapter från de "vanliga" stereo-tillverkarna att köpa men priset är ganska högt, tex. tänkte jag köpa en adapter till min pioneer för ca. 700kr på brl och det är ju inte det billigaste för 2cm adapter :) Angående vilken stereo typ som fungerar bra är det ju bara att välja efter smak, de flesta nya stereos brukar man ju kunna välja bakgrund mm för att kunna anpassa den till just sin egen bil. Sen beror det ju även här på hur mycket man är beredd på att lägga ut ! Du borde också fundera på att koppla in en bas till din bil för att få själva trycket i bilen... det kan vara svårt annars - men det kanske inte är tryck du är ute efter? Lycka till och hoppas det hjälp någorlunda! |
|
|
Funderar på nån baslåda i bagaget så småningom. Vet att det är 5,25" som gäller i fram. Har inte sett några uttag alls i bak faktiskt. Vart sitter dom ? :) |
|
|
Bakre högtalarna sitter i bagageutrymmet precis "bakom" hjulhusen. Två galler ca 8 cm höga och 15 cm breda. |
|
|
aha ok, ska kika där. Jag hatar ju när det kommer ljud bakifrån iofs. Jag vill nästan ha allt framifrån och basen kan ju lika gärna sitta bak, det spelar ju ingen roll. visst lite fyllnadsljud bak kanske inte skadar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.