AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.050

autoläget på kliman e39 -96

mr_camitz
undrar över en sak, klimapanelen på min 528 e39 -96 funkar helt ok, nåt som fått mig att höja på ögonbrynen e dock att ja inte ser fläktstyrkan när ja har den på auto, den reglerar allt fint och bra, men när den e på auto ser ja inte vilken fläktstyrka den e på? är det normalt lr e d nåt fel på den? som sagt allt annat med den e ok och jag kan se fläktstyrkan när ja reglerar den manuellt

tacksam för svar!
je
211
jensa78
523i -97
I min ser man alltid fläktstyrkan oavsett om den är inställd på auto eller manuell.
mr_camitz
jo precis, d e så jag tror att d ska va, men min är inte så..
mystiskt e ju dock att allt annat verkar fungera korrekt
sy
20
syd
540iA -97
Min panel visar inte fläkthastighet i auto-läge, trodde att det skulle vara så?
mr_camitz
kanske fanns en viss modell av kliman 96-97 som inte visade fläkthastigheten när det står auto? verkar som att vi har samma modell av den! :)
Normalt. Det finns lika varianter på styrpanel och displayfunktioner.

FP
co
269
corex
523iA -96
320i Turbo -90
Min visar oxå hastighet på autoläget
je
211
jensa78
523i -97
Visst ska man ju kunna se fläkthastighet oavsett vilken klimatpanel man har och oavsett i vilket läge man har den
det här är en fråga för våra forumlegender "hasso" och "folke"

Som sagt, det förekommer två varianter av paneler, båda är lika "riktiga".
Man resonerade kanske som så att i autoläget skall inte indikeringen visas, senare lät man indikeringen vara synlig både i manuellt och automatiskt läge.
Det finns massor av liknande avvikelser på detaljer och funktioner i alla bilar, på olika årsmodeller osv, no big deal eller hur?

FP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fick den frågan igår av en jobbpolare som äntligen köpt (skulle hämta idag) en 97 523 där
M testat bilen och lämnat en anmärkning på att fläkthastigheten inte visades i autoläge.
Jag tror det finns 5 olika verisioner och lika många olika mjukvaror till klimapanelerna och det går inte att byta ut mot en annan version av klimapanel, mjukvara utan måste vara samma som från början.
Automatiken fungerar olika på första generationen mot senare, de första mera halvautomat framförallt i läge kyla med mera fläktautomatik på värmesidan.
Hur det var på min 528-96? , tror att fläkthastigheten visades även i autoläge på den men inte säker.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
På min 520i 1996 så visades fläktstyrkan och likaså så visas den på min 528 2000.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Prova att tryck två gånger på autoknappen så ska fortfarande kliman vara i auto läge plus att fläkthastighet visas. Obs detta funkar dock inte på alla..

Tror vi kan slå fast som redan nämnts att det finns olika varianter på klimapanelen.

FP
co
269
corex
523iA -96
320i Turbo -90
Hehe jo det finns 2 varianter..
Jag har som sagt den som visar vilken hastighet det är..
Sen finns det en variant där det bara blir en fläkt som symbol istället för hastigheten.
co
269
corex
523iA -96
320i Turbo -90
eller nä vänta nu.. det stod nog auto istället hehe
Jag har info om detta:

Från sept. -95: Fläkthastighet visas, ej AUTO-lampa

Från sept. -96: AUTO-lampa införs

Från mars -97: Fläkthastighet visas tillsammans med AUTO-lampa

Från sept. -97: Inställning för ventilation bak införs.

/Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.