AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.244

Vilka är nöjda med bmw:s navi?

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Personligen så är jag kanon nöjd med navin i min bil...
Vet att en del har eftermarknadsgrejer som oxå säkert funkar kanon,men själv tycker jag att hela inramningen blir snyggare!!
Va tycker ni andra??

Min bil: Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Både min Radionavi i 850an samt MK IV i bruksbilen funkar klockrent.
Mvh
Asken
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag har bara ägt min bil i drygt en vecka, men förstår inte hur man kan ha levt utan en navigator tidigare.

Och precis som Bianca säger; Det blir så mycket snyggare med "inramningen" inte en massa hållare och 12V laddare som ska till! :)

Mvh/ Niclas
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jättenöjd med min orginal MKII, var dock precis lika nöjd med min Vdo Dayton 5000 som jag hade i min förra 528a.

Dom pda baserade enheterna jag har testat är mer eller mindre helt värdelösa enligt min mening.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Fungerar bra där man kan bli guidad. På vissa ställen så får man ingen hjälp med röst eller pilvisning då den säger guidning ej möjlig men du ser kartan och var du är på skärmen. Detta har varit uppe här på forumet innan, men BMW har ju aldrig hört något om detta problem (inga klagande kunder)????
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hålleer med dig Pulare !

Jag tycker oxå den funkar bra men stör mig mycket på just den biten..

Mvh Jimmy
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Den duger. Tomtom Navigator är dock ljusår före vad gäller funktionalitet.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Den duger helt klart. Men som Jesper säger är Tomtom bättre på många sätt.

Vore roligare om det fanns mer valmöjligheter till BMWs, typ olika röster, fler utseende-teman mm.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag är skitnöjd med MkIV:n som jag har i min E38. En del saker kunde vara bättre, men jag vill inte ha en ful liten lös burk som inte smälter in i bilen, så jag struntar i det.

Wilhelm Svenselius
Även jag är mycket nöjd. Har en Navman hemma också och den är lite virrig och känslig i jämförelse.
Däremot gillar jag inte när jag inte kan hitta en adress i listan, och när man sedan tagit sig fram på egen hand så står vägen (adressen) på GPSen. Varför kan den då inte guida mig dit?

/Manray/
pa
90
patbon
BMW 530 2001
BMW M5 2002
Hejsan även jag är nöjd men problem med guidning ej möjlig har pratat med autovåx karlstad men dom har inte heller hört detta problem, frågan är om detta problem finns på nyare bmw med .

Patbon
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har idag en MK4 i 320'n och en MK3 i 530'n och båda dessa fungerar hur bra som helst. MK4:an är märkbart snabbare precis som MK3:an är snabbare än den MK2 jag hade i min fd 540.

Har ytterst sällan stött på att guidning ej är möjlig men det beror nog mycket på i vilka områden man rör sig.

___
//Ulf
kb
23
kbreista
335iAM E91 -08

BMW CS # 4068
Har också problem med "Correct guidance not possible.." när man kör på mindre vägar både på landsbygden och i städer!
Rätt väg visas plus avstånd till målet men inga röstmeddelande.
Har MKIV med vers 27 och original kartdvd - 2005/1.
Kanske löser sig med uppgradering till 27.1 och nyare kartdvd??

Förutom ovanstående problem funkar navin perfekt!

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Tja, nöjd var jag tills navigatorn visade att jag var någon annanstan än jag var. Sedan dess är GPS navigation borta från min meny..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.