|
|
|
|---|---|
|
Har en problem! Kopplingspedalen är helt slapp och har ingen motstånd, så det går inte o växla heller. Är det nåt kopplingvajer elr? | |
|
Tog kopplingen långt ner innan? Slavcylinder gissar jag på... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
nej det är hydraulisk koppling.. det finns två cylindrar i kopplingssystemet. Huvud och slavcylindern. Det är en av dessa som har gett upp. Vilken som har gett upp går att ta reda på ge om att se vad som händer om du pumpar upprepade gånger med kopplingspedalen, kan du bygga upp ett tillfälligt tryck? ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Känn runt cylindrarna, sannolikt är någon av dem dålig och då bildas läckage vilket gör att man helt tappar kopplingsfunktionen. På min cab var slavcylindern slut, med samma symptom som du har. Kostar ca 600 att köpa en ny + 1 tim på verkstad om du inte gör det själv. Finns också renoveringssatser att köpa för en billig penning, om du är bra på att skruva. Mats BMW CS #5847 |
|
|
I min bilblogg för min 518i-87 har jag skrivit om de problem jag har haft med min bil angående kopplingssystemet. Det kan eventuellt vara av intresse för dig att läsa det som står på dessa datum: 2005-10-15 - 2005-11-07 Symptom och byte av slavcylindern 2005-12-05 - 2005-12-13 Renovering av Huvudcylindern 2005-12-26 - 2005-12-30 Byte av Huvudcylindern ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Tack alla snälla Beema fantaster för era otroliga kunskap i ämnet. Ska kolla nu i helgen och försöka fixa det. Kan man klara av det själv? Och isåfall hur går man tillväga? |
|
|
Har fått ut slavcylindern, men den är helt ihåligt, finns ingen pinne eller nåt sånt. När jag kände efter med fingret om den hade åkt in så fick jag tag bara på nånting som ser ut som ett kugghjul. Kan jag sätta på en ny cylinder och strunta att den gamla ligger där eller rättare sagt att själva pinnen sitter kvar i kopplingen eller där hålet är????????? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.