|
|
|
|---|---|
|
Har nyss kopplat in mitt SMT6 på min 535 Turbo (M30B35) och ersatt LMM med en 2 bars mapsensor(laddar 0,4bar). Funkar rätt så hyffsat förutom två saker jag inte får rätt på... 1: Vid stora ändringar i bränslemappen, så "stallar" motorn(precis som om jag vridigt av tändningen) nästan direkt vid laddtryck... inbyggd fuelcut i motronic? Kanske kan lura den lite genom att öka bränsletryck och sen sänka soppan i mappen? 2: Jag får bilen att gå kanon upp till ca 4500-5000rpm därefter tappar den all ork och orkar inte varva ur... inte ens på 2'ans växel... baktänder lite o går allmänt oroligt... för lite/mycke sås? Motorkonfig(budget = snik): -Ej öppnad M30B35 med org 9.0:1 i komp. -330cc spridare (något osäker på vid vilket tryck dom flödar 330) kör 3,0bar nu. -Ställbar BTR 1:1 -KKK K27 med avg.hus 12 -Audi S4 WG -SMT6 (LMM borta och ersatt av en 2bars mapsensor) -Ingen IC(ännu) -Oljetemp, oljetryck, laddtryck och "smalbands"lambda mätare Eftersom jag inte har tillgång till en bredbandslambda får jag endast hjälp av bilens egen... den pendlar ganska friskt o e ganska svår att läsa av(så att man kan lita på det). Har lite halvbrått då jag helst skulle vilja se att bilen lirar tillräckligt bra för en repa eller två nu i helgen... ALLA tips o idéer välkommna! | |
|
kan det inte vara så att du kör för fett medan lambdaclosed loop i orginaklboxen reglerar ner soppan upp en bit i registret. Bludder och avgasknallar (svartrök?) låter som den går för fett. Jag hade testat att magra ner på hela registret i analog map, kollat om lambdavärdet fortfarande är ok på de lägre varven. Att det pendlar mycket kan ju vara att motronican försöker reglera ner. Vart skall du köra? |
|
|
Jag finns i Kristianstad... |
|
|
Har nu provat d mesta när d gäller soppan... både fett o magert... men fortfarande samma resultat... klipper på höva varv... Utsläckning av gnistan på stiften? kanske ska knacka ihop dom ett par tiondelar? typ från 1mm ner till 0,8mm?? |
|
| Hej...angående första frågan så är du nog på rätt väg,du har förmodligen gett för hög "nivå" till styrboxen och då klipper den. | |
|
Nu lirar bilen grymt fint på 0,7bar. =) Problemet låg i soppan... Jag började helt enkelt om med en "nollad" mapp och gjorde en ny. |
|
|
Gott att det löste sig. Har mappat smt6 idag också, m50b25T och 9-5Aero spridare 380cc@3.5bar med mapsensor som miltiplikatorn. Har inte riktigt fått till det än, den ryker som attans lär laddet kommer (bensinluktande svarta avgasmoln :D Fast det börjar röra på sig nu laddat runt ett bar. Men jag tror jag har problem med någon av tändspolarna, ibland tänder den inte bra på alla cylindrar(lägre varv) |
|
|
Hej har lite problem me mitt smt6 har m50 b25 T,, kan nån av er maila mig er fungerande mapp får ingen ordning på min,,, tack på förhand |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.