AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.324

Bmw 318i e30 318is konvertering samt kompressor?

Li
1
Lindin
318i -86
Har funderat på att konvertera min 318i till en 318is men nu funderar ja lite på skilnade på dessa modeller förutom att is har 16 ventiler maskin,passar vexellådorna sins emmellan eller kanske det skulle vara möjligt med en getrag 260 utan modifieringar och hur är det med hjulupphängningarna samt bromsar,löns det att byta?

Har också fått en dröm om att kompressor överladdning,kanske någon har erfarenhet av det eller några goda idér
Bu
72
Bunz
323Cpt - 00
Fjäderbenen skiljer, 318is har lika grova som 325'an.
Sen har du juh skivor bak på is'en.

Frågan är väll varför du vill gå igenom allt D besväret, för inte fanken slinker en 318-86 med M42'a genom besiktning, motorerna är inte lika för fem röda...
Visa användare
107
Kalle Larsson
e46 320i touring -01
Nej, växellådorna passar inte mellan m40 och m42 motor. Och i din sitter väl den tidigare 318 motorn? Sen så skiljer kardanaxel, databoxen, fästen för servopump och acpump all motorel, (katalysator om bilen har det, gäller iofs inte på en 86.a). Växellänkaget är annorlunda också. Några kompisar till mig har precis gjort detta på moin touring-93, och det är mycket plock. Det bästa är om du har en hel Is och plocka ifrån. För det är mycket plock, sälj din bil och köp en is direkt är mitt råd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.