|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, behöver råd! Har upptäckt att det droppar röd olja från min 525ix, har varit under och konstaterat att det kommer från området i bakkant av fördelningslådan (dvs. någonstans ovanför framkanten av värmeplåten för avgassystemet). Fördelningslådan är ganska precis ett år gammal nu, ca 1500 mil sen den va sprillans ny. Jag har kvittot kvar på arbetet där det står att det är 24 månaders reservdelsgaranti, bytet är gjort hos aukt. Bmw-verkstad (Mats Lindholms Bil AB, Umeå). Kan jag reklamera detta? Bör jag själv isåfall få stå för arbetskostnaden? Som jag ser det så tycker jag inte att den ska börja läka så tidigt och då borde väl Bmw få stå för hela kalaset? Eller är jag fel ute? Hade tänkt få lite av era synpunkter innan jag kontaktar verkstaden för rådfrågning och diskussion. Tack på förhand! /Mvh Jonas | |
|
Har BMW bytt fördelningslådan så ska du självklart inte stå för några kostnader alls. Dom ska stå för fördelningslådan och arbetet. BMW lämnar väl ändå garanti på arbetet också ? eller ? // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
| En garanti är en garanti. Det där ska ju hålla flera tusen mil. Du beskriver att den gått ca 1500 mil sen bytet på bmw, det är tyvär inte milen utan tiden på garantin som gäller, men var det mindre än 24 månader sen så är det delarna dom minst ska stå för, när min pappas kam gick på hans 520 efter 2000 mil efter byte på bmw i visby stod dom för delar o halva rep kostnaden trots att det var förra ägaren som lämnat in bilen för kambyte. Det sa dom var goodwill från bmw... så jag tycker att om du lämnat in bilen för typ ett år sen, då kan du gå på styva linjen och begära att jobbet görs om utan extra kostnader för dig, har det gått längre tid så kan du ju gå med på halva rep kostnaden. Min erfarenhet av bmw i umeå är god så säg bara lite ödmjukt hur du känner för problemet så får du nog den service som kan förväntas av en aukt bmwfirma. Lycka till! | |
|
Har just förklarat mitt problem för dom...han skulle ringa upp mig när han var klar med kund. Bytet är gjort 2005-08-22 dvs. 1år och 3 veckor sedan. Har krupit under bilen igen och kollat ordentligt, även min far har kikat och vi säger båda att det kommer från skarven mellan förd.låda och utgående axel bakåt, gissar att det sitter nån form av packbox där? |
|
|
Tänkte bara meddela att Lindholms ringde upp mig och sa att de givetvis skulle stå för hela kostnaden ifall det är fördelningslådan som läker. Eftersom jag är i Skellefteå så var det bara att åka till Burlins motor och prata med dem. Sagt och gjort, på måndag kl. 07.00 så ska de titta på bilen och bedöma problemet. Det är snabb och fin service det! /Mvh Jonas |
|
|
Där ser du vad lätt det kan gå i bland.... Kul att det löste sig så bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.