|
|
|
|---|---|
|
Någon som har en manual / instruktioner? Gäller bensindriven kupévärmare till en E91 325xi men jag skulle tippa att det är samma fjärrkontroll till alla modeller. Inte helt intuitiv funktion. Bara tre knappar - On, Off, Mode, och ett par dioder - men tillräckligt för att jag inte ska vara helt hundra på hur den fungerar. På verkstan trodde de först att det var en telefon, och när jag förklarat vad det var möttes jag bara av tomma blickar. Hade inte tid att stanna så länge. Verkar inte vara så vanligt med fjärrstyrd kupévärmare. | |
|
Hittade denna: Länk En komplett Owners Handbook för 5-serien 2006 i pdf format, plus andra instruktionsböcker i en och samma fil. På sidan 107 så står det beskrivet hur du använder fjärren med de tre knapparna. Vad är det förresten för fabrikat på värmaren? Ser inte ut som en Webasto som BMW använde sig av upp till 2005. / Micke |
|
|
Fantastiskt! Tack! Detta var precis vad jag var ute efter, de är exakt likadana. Vet dock inte vad det är för fabrikat, det står ingenting på fjärrkontrollen. Har också undrat i samband med att jag planerade köpet och nu efteråt när jag behövde ta reda på hur fjärkontrollen fungerade. Varken säljaren, verkstadpersonalen eller folket här på autopower har kunnat svara (förrän nu!). Jag har faktiskt känt mig som den ende med fabriksmonterad fjärrstyrd kupévärmare i hela Sverige. Vill minnas att den eftermonterade kupévärmaren som finns i tillbehörskatalogen är Webasto, men är inte hundra. |
|
|
Ok, tyckte den såg så annorlunda ut än Webastos modeller, men det kanske är någon ny typ...ska kolla deras hemsida. Så här ser den ut på RealOEM: Länk / Micke |
|
|
Ok, tyckte den såg så annorlunda ut än Webastos modeller, men det kanske är någon ny typ...ska kolla deras hemsida. Så här ser den ut på RealOEM: Länk / Micke |
|
|
Hoppsan!, Råkade trycka på Refresh knappen...då kan jag ju passa på att säga att att funktionen på knapparna var ju inte direkt intuitiv heller. Först trycka på "mode" knappen till led dioden tänds, sedan välja "on" eller "off" inom 5 sec. / Micke |
|
|
Micke, tack för länken. Precis! Jag trodde att det var On först, sedan Mode. Känns mer logiskt. Detta är nog min första tekniska pryl som inte sätts på med antingen "On" eller "Power". Å andra sidan är det bra att det inte går att komma åt knappen av misstag, men ett mer intuitivt gränssnitt hade inte skadat. Att den inte är med i E91:ans instruktionsbok måste vara en miss. |
|
|
Antar att det är nån form av säkerhetstänkande. På Webastofjärren som jag har finns bara två knappar, on, off och de måste man hålla inne en viss tid istället. Plus att man kan använda kombinationer av de två knapparna för att styra tiden värmaren ska vara igång, samt växla mellan värme/ventilation, kontrollera inställd värmartid, batteriets status. Undrar om det finns motsvarande dolda funktioner på din? Om man visste tillverkaren kanske man kunde söka efter deras kanske utförligare instruktioner, eller så styr man dessa från iDrive(om det finns i bilen) Vet du var den sitter monterad så du kan kolla på den? Brukar ju kunna gömma dem ordentligt på nyare kärror... Ja konstigt att den inte är med där, kanske inte så vanligt tillbehör i en E91...men den borde ju finnas där ändå! / Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.