AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
767

Fråga om klimatoranläggning i e39 -02

st
87
sthlmopen
325 Touring m-sport -07
Som sagt detta är min första bmw och jag har bara haft den i ca 2månader.

Idag så började jag fippla lite med bilens ac under färd, min fråga är följande: Knappen Auto lyser men jag har för mig att om man trycker på den en gång så skall den släckas för att då koppla bort Auto, men den lyser konstant. Men när jag trycker på en annan knapp tex för att få värme på rutan eller kyla ner kupe´n max då släcks Auto men tänds lika fort igen när jag stänger av ngn annan knapp.

Hoppas ngn kan hjälpa mig

Mvh Danne
Tennisbilen
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
om du ökar fläkten manuellt med + - knappen så borde den slockna
st
87
sthlmopen
325 Touring m-sport -07
Nej det gör inte det...

Vad kan detta vara??

Mvh Danne
Tennisbilen
st
46
steiner
Z4 3.0i - 04
Tjena,

hur är funktionen då, går fläkten fortfarande på Auto fast du pillar på andra knappar eller är det bara själva att lampan som felindikerar.

Kan bekräfta att den bör släckas direkt, har också en tennisbil =)
Visa användare
134
DLux
MB AMG C43 -17 (S205)
MB SLK 55 AMG -09 (R171)
sthlmopen: Om det är till någon tröst så beter sig min "Autoknapp" likadant... När jag ändrar fläkthastighet släcks Auto på själva "fläktdisplayen" men Autoknappen lyser fortfarande grönt.

Till råga på allt så tror jag att det just så det ska vara.

Om man kikar i instruktionsboken beskrivs Autoknappen som: "Automatisk luftfördelning".

Och lite senare ang. fläktknappen:

"I AUTO-programmet regleras lufttillförseln automatiskt, i displayen visas AUTO. Med + och - kan lufttillförseln regleras. Inställningen visas med fält i displayen, automatikprogrammet för luftmängden kopplas ur, den automatiska luftfördelningen bibehålls oförändrat. Den automatiska inställningen av luftmängden kan åter kopplas till med AUTO-knappen."

Funkar alltså som det är tänkt...
Är lika i min...
Kortfattat: Autoknappen är till för att koppla in autoläget, frånkoppling sker när man manuellt väljer andra funktioner eller styr fläkthastigheten mer än +/- ett eller två steg.
Obs dock att vissa tidigare E39 hade lite avvikande funktioner för bl.a visning av fläkthastighet i autoläget.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.