|
|
|
|---|---|
|
Är det någon packning eller dylikt jag behöver byta vid oljebyte eller räcker det med oljan och filtret? Ja, jag vet att det står i mekartips men knappast skulle det skrivas ut ifall man behöver byta en packning skillt... | |
|
När du köper oljefilter följer det med litet packningar. På bilden i Länk är det troligen nr 7, 3 och 6. Sen brukar det vara med en packning till oljepluggen. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Packningarna följer med när man köper ett oljefilter. | |
|
Jag fick med de packningar som VillaRosa nämner men också en jätteliten gummipackning som har innerdiametern 3-4 mm, alltså behöver man inte byta någon oljepluggspackning eller borde jag köpt denna skilt? |
|
| Ja, om du ska tappa ut gamla oljan genom oljepluggen så ska du byta den packningen. Den kostar i princip ingenting. | |
| Kopparbrickan vid bottenpluggen behöver inte bytas varje gång, det räcker bra att glödga den så spänningarna i metallen försvinner. En sån där gasolbrännare som man har till ogräs mellan trädgårdsplattorna funkar utmärkt för jobbet! | |
|
Den lilla gummiringen med 3-4 mm diameter sitter längst ut på centrumbulten till oljefiltret, och ska bytas vid filterbyte. Den tätar 'avrinningshålet' i oljefilterburken. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.