AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.160

Normalt slitage?

ri
26
ria
BMW 320i -02
Hej!

Jag skulle uppskatta svar på denna fråga ifrån er BMW proffs.

Har tittat på en BMW 2002 års modell som gått 11000 mil. På denna har tätningslisten för dörren på förarsidan spruckit. Kan man anse att detta är normalt slitage? I övrigt så är där lite smårepor här och var. Sportstolar.

Jag undrar också vad som är ett rimligt pris? 128000?

Mvh

ri
26
ria
BMW 320i -02
Glömde skriva att det är en 320i...

Länka gärna till en annons om det finns, då det alltid är lättare att ge tips och råd när det finns bilder och mer info att titta på.
ri
26
ria
BMW 320i -02
Den är inte ute på annons, så jag har inga bilder. Färgen är titansilver. Klimatanläggning. Alla fälgar är "parkeringsskadade".

Är det ett vanligt fel att gummilisten spricker?

Touring?

128 kkr torde vara ett ganska rimligt pris förutsatt att den har åtminstone utrustning motsvarande komfortpaketet. Sportstolar är ett plus.

ri
26
ria
BMW 320i -02
Tack för svaret. Det är en sedanmodell.

Gummilisten är jag också nyfiken på om någon vet något om denna?

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Var har listen spruckit? Kan ha varit fastfrusen. Eller att spännet till säkerhetsbältet hamnat i kläm och skadat listen. Varför inte fråga säljaren vad som hänt? Självsprickor uppstår knappast på 4 år.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Tror inte det är vanligt att den spricker... Men har dörren fryst och man rycker upp den kanske den spricker?

Den borde väl i så fall inte vara så dyr att ersätta. Be ägaren byta innan köp om den känns viktig.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Oj, där hann någon före...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
ri
26
ria
BMW 320i -02
Tack för alla svar!

Jag vet - av egen erfarenhet - att listen "bakom dörren vid bältesinfästningen" på en E39:a kan få förslitningsskador och helt enkelt spricka om man knör mot listen varje gång man sätter sig i förarstolen.
Kanske gäller samma sak för 3-serien?

/Magnus

Mitt objekt: Länk
pu
547
puiu
330i-03
jag köpte min bmw för 4 månader sen och var lika sliten bara efter 9000 mil och jag tror att den var fast frusen på vintern. jag fick köpa begagnat från bildelbasen för 300kr .fint skick(man måste smörja med silikonstift innan vintern för att den inte ska gå sönder)

alex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.