|
|
|
|---|---|
|
Jag ska plocka bort bärarmarna och blästra dessa. Min fråga är hur ska jag behandla dom? Hammarlack? Rostskyddsfärg och dinnitrol? Eller har någon förslag på annat skydd. Hälsningar Magnus | |
|
Tvätta dom med thinner. Spraya dom med Zink spray av hög kvalite, ex vis CRC. Lacka/måla med täck färg och eller tjockt rostskydd. Hammarlack har man på järn staket o liknade, inte på bilar. Bara rostskydd på ren plåt utan gund/färg är nästa sämre än att inte måla alls. |
|
|
Pulverlack klart snygg och hållbar finish när du ändå har blästrat grejorna.. Har gjort så med mina fjäderben framvagn och en massa andra svarta detaljer. Håkan |
|
|
Det viktigaste är som sagt grunden,jag kör själv Hagmans 2KCA primer på nästan allt är bra bett i den och bra grund för allt.Avsluta med en 2k täcklack minst 2 lager.Visst pulverlack är ju annars nästa steg. Men pass upp för siliconfärg tex hammarlack,jag själv har åkt på detta virus i min renovering av touringen.Trots sanering finns det kvar på huven har gått så långt att jag köper ny färg,är nog smittsammare än digerdöden. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Många förespråkar pulverlack, varför ?? Kolla på en dragkrok, hur länge håller det ?? Ett år eller 2, sen lossnar allt i stora kakor. Pulverlack används för att det är enkelt att lägga och tar sig in i alla hörner och vrår utan störe arbetsinsats, inte för att skydda maximalt mot Svenskt saltslask. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.