|
|
|
|---|---|
|
Min bmw 730- 92 med m60 motorn går ojämnt och när jag nu bytte tändstift upptäckte jag olja runt 6:ans tändstift(troligen ventilkåpspackningen) och att ägaren innan mig isolerat tändhattarna med silvertejp! Kan detta vara orsaken till att den går ojämnt? Över 4000 går den jämnt.. PS.Bytet av tändstift gjorde ingen eller marginel skillnad. n.e.j. | |
|
Japp! Där har Du felet! Det vet jag garanterat! Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Vet du om det gåt att köpa tändhattar någonstans utan att köpa hela tändspolen?? n.e.j. |
|
|
Ja, det kan Du göra på BMW o bl.a. Mekonomen! De är bara att dra bort, o så trycka dit de nya :-) Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
var på mekonomen aldelles nyss och dom sa att det fanns inga lösa tändhattar!! Är det någon som vet serienr på tänhatten? skrev upp det men hittar inte lappen:( Mailade Bosch och de säger att om serienr är 1354 503 301 på tändhatten finnsde att köpa.. n.e.j. |
|
|
Finns väl hela tändkablar att köpa? Lika bra det så har man nya, det skadar ju inte. |
|
|
Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Problemet löst, eller nästan varjefall. Har efter samtal med Bmw beställt 8 nya tändhattar som kommer till veckan. Återkommer efter att jag monterat dem och rapporterar. Koop tändhatten sitter direkt på tändspolen vilket gör att antingen får man köpa hela tändspolen för drygt 600kr/st eller köpa som i mitt fall nya tändhattar. Är förhoppningsfull att det kan få min pärla att spinna ljuvt igen:) n.e.j. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.