|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att själv ge mig på de förargliga smårepor och skav som uppstår när trottoarkanterna inte har vett att hålla undan när man parkerar. Har hittar ett bra gör-det-själv tips här på forumet som jag tänkte pröva, men vill inte spraya silverfärgen med vanlig burk utan tänker pröva airbrush. Tror det blir enklare att få snyggt. Nu till frågan. nån här som vet färgkoden till silverfärgen på BMWs originalfälgar? Torde vara samma på alla men jag har Style 135M, tror jag. Och gärna tips på vart man kan köpa i 08-området. Niklas Fransosen | |
|
Jag undrar samma sak. Jag har köpt 4 st M5 3.8-fälgar som tyvärr har lite små märken, så jag tänkte slipa och lacka dem. Dessa fälgar är det: Länk Då kåpan i mitten på fälgarna är väldigt fin så tänkte jag inte göra nått med den, utan bara fixa till fälgkanten. Så är det nån som vet vilken färgkod det är? Jag vill ju ha exakt samma färg som det är original. |
|
|
Nedanstående info har jag med berått mod snott från Askens bilblogg: "För Er som fått stenskott på Era Originalfälgar finns det faktiskt färg från BMW att köpa för att lackbättra, ett lackstift helt enkelt. 144 Felgensilber är koden." /Fredrik |
|
|
fdaa tack för tipset! :-) Jag hittade samma information på Askens bilbkogg strax efter att jag ställt min fråga så nu är jag upplyst. Har dock inte kommit mig för att åka iväg och köpa. Niklas Fransosen |
|
|
Jag var iväg till en färghandel för att få denna lack blandad i en sprayburk, men de hittade ingen färg med nummer 144... Däremot när de sökte på felgensilber så hittade de en som hette "felgensilber neu", som inte hade nått nummer alls i deras system, så jag får väl prova med den. Eller är det dumt? Ska jag kolla på nån annan färghandel kanske? |
|
|
Tänkte bara säga att jag köpte en spray med "felgensilber neu" och 2k klarlack på spray och färgen matchade till 100%. Så nu är sommarfälgarna fina, bara att vänta på fint väder... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.