AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.135

Är det ok att importera?

Ma
27
Madicken
BMW 320 -04
Hej hej!

Då var jag här igen...kan ju inte släppa taget om min "dröm"
om att faktiskt köpa en nyare BMW då....
Det jag undrar nu är har ni någon erfarenhet av att importera en 320 touring ifrån Tyskland?
Har en bilfirma i Gbg som bara pysslar med import av Audi och BMW och allt skulle då skötas av dom *skönt*

An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
Vilken firma handlar det om i göteborg.?
Ma
27
Madicken
BMW 320 -04
Vet inte tyvärr, det är pappas kollega som har koll på läget, han har köpt sina egna bilar genom stället

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det är bättre att importera själv. Roligare och man sparar pengar. Läs importguiden. Lycka till!

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag antar det är Europabil i Göteborg du menar: Länk
Jag har fått uppfattningen om att de är seriösa, gör en sökning Länk på forumet och läs själv.

Personligen skulle jag köpa bil som redan finns i Sverige eller importera själv, importerar man genom firma går en stor del av ”vinsten” till dem.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ma
27
Madicken
BMW 320 -04
Okej, tack för svar...jag har dock inte kunskap eller tid..eller lust *hehe*
att importera själv...å då den här personen har som sitt stora intresse att pyssla med sånt här så kan det kanske vara värt pengarna...?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Europabil anses vad jag vet som en av de seriösareste bilimportörerna men dom är inte billiga. Vet inte vad det kostar men en stilla gissning är väl en merkostnad på 15-20' jämfört med att importera bilen själv. En ganska bra förtjänst för ett par dagars jobb (eller minisemester som många ser på saken;)

Kunskap om hur det går till är inte så svårt att skaffa sig och kunskapen kan man ju sedan återanvända...Tid kan ju vara ett svårare problem men med tanke på det man kan spara i pengar så brukar det gå att hitta sätt. Om viljan finns att göra det själv är ju upp till en och var att ta ställning till men pengar är ju ett incitament som ofta fungerar...

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.