AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.351

Nån som vet nånting om den här M5an?

jo
26
johel
E34 M5 3,8 1992
Är det nån som vet nånting om den här M5an varit och kollat på den eller dylikt? Står att frammdämparna behöver renoveras. är detta en dyr kostnad?Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du renoverar nog inte stötdämparna utan dom byts mot nya vilket nog kostar en bra slant , även ac:n är ju paj.
jo
26
johel
E34 M5 3,8 1992
men kan man inte byta ut dom mot typ koni eller bilstein. Och kör utan edc?
Gemini__
Jo, det ska gå. Enl. uppgift måste du då skaffa fram fjäderben från M5 E34 3.6l.

Finns en del trådar ang. detta, här kommer ett urval:

Länk

Länk

Länk

Mvh:
Thomas

Gemini__
Har inte sett bilen i verkligheten, men däremot kommit i kontakt med ägaren på ett annat forum (m5e34.se). Ägaren verkar seriös, tycker du ska ta dig en närmare titt på vagnen. Lycka till.

Mvh:
Thomas
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Om bilen är i det skicket som det sägs i annonsen och mycket annat dyrt är åtgärrdat och karossen/inredningen är fin så är bilen nog värt pengarna, trots Icke fungerande AC (behöver ju inte åtgärdas på en gång heller)
och framdämpare(som tyvärr ä dyra(ca 9700kr STYCK :o( )
Men som sagt fina exemplar i originalskick växer inte i träd så även med lite rep behov kan det vara värt att betala en del för en sådan bil (orig bilar i tipp-topp skick brukar ju kosta ca 75-90000 iaf, ibland mer)

Ja du kan byta till vanliga dämpare, men då behöver du byta fjäderbenen fram, samt stötd¨mparna också bak samt plugga hydrauliken till dämparna samt göra det så att du inte får en varningspling i färddatorn varje gång du kör bilen. detta kommer nog att kosta minst 20pix oavsett......

MVH:
Sakke
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Jag kan iaf tala om att bilen inte är i riktigt utlåvat skick.

Inredning var dock i rätt så fint skick.

Mvh Jojje
jo
26
johel
E34 M5 3,8 1992
jasså vad var det för fel på bilen då?
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Dåligt omlackad. Mycket skräp som fastnat på lacken, dåligt arbete under den nya lacken. Rost i dörrarnas insida och i tröskellådorna.

Framdämpare som är helt livsfarliga! Förstår inte att bes inte märkte det.

Avgas som inte har nån slutdämpare bara ditsvetsade rör (dock hade han dämparen kvar men det är en del jobb att få dit det igen).

3000mil utan ventiljustering.

castrol magnatec ist för TWS Motorsport i motorn.

Läckage i bakdämpare till nivåregleringen.

Larmet ur funktion och två st avbrutna original nycklar (han kör med reserven)

Utbytt bagagelucka pga nån buckla om jag minns rätt. Röd på insida grön på utsidan.

Inga verktyg alls i bagageluckan.

Troligen slitna styrstag och hardyskiva

Han har gjort nått special ist för strålkastarspolare som enligt mig e jävligt fult.

Servotronic som funkar lite si o så

Slitna men lagliga bakdäck.

Det var det negativa.

Positivt:

Inredning i helt ok skick.

Lacken ser bra och fräsch ut från håll.

En växellåda som inte har det vanliga missljudet på tomgång!

Ärlig och trevlig ägare.

Priset kan bli helt ok till bilens skick.

Koppling bra

Rätt mycke dokumentation men tydligen inte mycke från tyskland.
Jag tror iaf att milen stämmer.

Bromsar bra dock måste man byta/lufta oljan

Jag blev väldigt intresserad av den bilen pga att den var omlackad och den ovanliga färgen. Men tyvärr så var det lite för mycke att "fixa" för att det skulle bli ett köp.

Mvh Jojje
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.