|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger. Metallic. volläder. Den utrustning som inte finns på bilen som existerar på utrustningslistan är. Fjärrstyrd bränslevärmare Automatisk bakluckemanövrering. Ifrån Ask-skick(nyskick) fanns följande anmärkningar att åtgärda. Baklyktor, backlampors plast igenärgad. 3000kr. Höger främre stötfånger, plastlist skrapad. 300kr. Höger främre passagerardörr, sidolist något skev. 200kr. Höger backspegelkåpa behövs bytas och lackas om. 800kr? Airbaglampa lyste, pga kontakten lossat vid dammsugning enligt uppgift som verkar trovärdig. 500kr Polering samt motortvätt. 2500kr. Videomodul trasig så skärmen lös ej. DIS ger felmeddelande blå kontakt? Ebay säger 250 Euro för en sådan enhet. Skyddlist nedanför den nybutta rutan var i småbitar. 600kr i mtrl. Lätta vibrationer från antaget hjulobalans. 500kr balansering. Bilen skall skattas och besiktigas senast novembers slut. ca 2.500kr. Tidigare servicekvitto fanns notering om fuktande ventilkåpspackning. S o v däck i gott skick. ca 1000mil till nästa service som är en Inspektion 1 el 2. Omfattande dokumentation på gott underhåll. Importerad med historik sedan ny icke omlackad och med gott intryck efter provkörning och kontroll av pärmen med kvitton. Ägaren har varit mån om bilen och kostat på den väl. Tight och fin i chassie och drivlina. Små ställen av ytrost på de klassiska platserna nederkant av främre hjulhus bl a. Får vi be om en indikativ prisnivå på privatköp. Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning. | |
|
M60 är det 4,0motorn? |
|
|
Svar ja, samt att det var automat. 2 ägare sedan ny. Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning. |
|
|
50KSEK som slutpris. Kanske 65KSEK utannonserat? Kanske tom lägre slutpris, det är en del som ska fixas. Tycker att så pass gamla e38or är svåra att värdera. Det enda som är säkert är att de inte verkar allt för lättsålda...? Är jag ute och cyklar? |
|
|
Herr Ask behöver inte fler e38or och sen så är det bra med det :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Jag bedriver koppleriverksamhet här ber jag att få påpeka! Sedan så finns det nog bara en sak som finns att tillägga till min röda 12:a och det är ytterligare en 12:a isf:) Asken |
|
|
20.000 mil skrämmer många, utgifter på 20kkr utöver köpeskillingen skrämmer fler. 1000mil till nästa Inspektion II skrämmer mig, min IIa kostade €3100. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Eftersom jag vet vilka falkögon herr Ask besitter misstänker jag att bilen ter sig tämligen fräsch jämfört med andra 740:or av samma årsmodell. Jag skulle säga att det är rimligt att betala nånstans runt 65 000 som den står. 10 till om alla bristande punkter åtgärdas före köp. | |
| Missade problemet med videomodulen, så jag säger 60 resp 70 000 istället. | |
|
Är det sett med Askögon så kan väl 60 vara ok men är det sett från någon människas ögon (hehehe..) så hade jag nog letat vidare då man som regel hittar mer att göra vid när man väl börja rota. Dessutom ser jag ett par punkter som i bästa fall är så snälla som Asken hoppas. Då tänker jag på Videomul Framvagn till detta har vi rostlagningen som i sin tur tvingar fram lack i omfattning enligt tycke o smak. Magkänslan säger leta vidare men å andra sidan vet jag att Asken gillar det här med att färdigställa bilen till perfekt skick alá projekt 850... Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
50-60k säger jag :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| 50k | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.