|
|
|
|---|---|
|
Hej, Mitt första inlägg här på forumet. Jag var idag och provkörde en 2004 års 330i touring och var efter 5 minuter bakom ratten helt övertygad om att jag skulle ha den. Sagt och gjort. På lördag hämtar jag bilen. Jag har dock svårt att förstå hur jag ska hantere väntan.. dessa två återstående dagar kommer förmodligen att bli de längsta i mitt liv :) Min provtur tog ca en halvtimme och det räckte för att göra mig mer eller mindre lyrisk. Nu förstår jag vad ni här på forumet pratar om.. :) Jag har fram tills förra veckan kört en 2003 års Volvo S60 2.4t. Men efter turen med 330 så vet jag att jag aldrig kommer att gå tillbaka till volvo. Växellåda, motor, motorljud, chassi, inredning - allt är bättre än mina tidigare bilupplevelser. Jag hoppas att få vara lika nöjd under resten av mitt BMW ägande. //Peppe | |
|
Välkommen och gratulerar till den nya bilen! ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Grattis till ett lysande bilval! Hade sjäv en 330 sedan under 1års innan suget efter en coupe blev för stort. Är den bästa motorn jag haft i någon av min bilar. Shysst prestanda, rimlig förbrukning och helt underbart ljud från 3liters sexan. En juvel helt enkelt! Du kommer flina varje gång du vrider om nyckeln. Tyvärr så vänjer man sig och blir bortskämd.Ett tips, när du vant dig med bilen och tycker den och motorn börjar kännas alldaglig, låna en volvo igen ;-) Grattis och lycka till! Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
xcOOb |
kul kul..! men ska väl gå emot alla er bmw fantaster och säga att bmw inte övertygat mig lite mycket, har ägt och kört flera bilar jag gillar bättre och när vi endå är inne på volvo så stod jag i valet och kvalet mellan en s60r och 330in min och om de inte varit för att volvon varit lite dyrare så hade jag utan tvekan tagit den, inte för att den är snyggare men det är en grym bil.. visst bmw m3orna ska jag inte säga nå om för en sån skulle jag gärna ha för det är ju ett stort snäpp upp från 330in.. nu kommer jag väl få skit för det här säkert men så får de vara =), säger bara vad jag känner/tycker.. kanon kul att du gillar bilen du köpt iaf, jag tycker min är trevlig den med =) |
|
Välkommen till BMW-världen och till forumet :-) När man vant sig vid BMW känns de flesta andra märken lite sådär halvdana... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kul!!! För att flinet ska hålla i sig så länge som möjligt så skaffa dig en till bil, en som du flänger runt i mest jämt och kör bara 330:n när du inte längre orkar hålla emot. På så sätt håller nöjet mycket längre. Du har många fina stunder framför dig. Välkommen till förmodligen det bästa forumet om BMW som finns. Niklas Fransosen |
|
| Tack för välkomnande. Låter som att det finns ett gäng nöjda bilägare här ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.