|
|
|
|---|---|
| Har en importerad 530 -94. Max lastvikt enl. regbeviset är 380kg och på min importerade vinterbil, en Golf "snik" CL är lastvikten 390kg. Rimmar dåligt tycker jag. Vad har ni för maxlast på era 530? Kan det ha blivit fel vid regbesiktningen? Tycker att man borde få lasta mer i bimmerna !??!? | |
|
Min gamla 530iA - 93 har en max-last på 350 kg enligt vv.se ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Va mysko! Max last på min är 360kg... o hur en Golf kan ta 390kg??? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| på min 530iat 93a är maxlasten 340 hur fan kan det skilja sig så? | |
|
Jag tror att eran bilar har tex maxvikt på 2200kg, sen är det kanske mer eller mindre. Och har ni hög tjänstevikt så blir lastvkten mindre! Har jag fel? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Totalvikten är konstant, så det är förhållandet mellan tjänstevikt och totalvikt som avgör maxlasten. Vägs en importerad bil in med högre tjänstevikt åsätts en lägre maxlast för att bibehålla den förutbestämda totalvikten... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Amethyst |
Alltså ska man tömma bilen på ALLT innan den vägs in, inredning och övrigt :) säg aldrig "det är omöjligt" jämför problemet med skapandet av universum. och Säg "jag kan inte det" |
| Kan tilläggas att min är en touring också, kan ju förklara att det skiljer en del? Men att Golfen som knappt orkar dra sig fram med sina 70pållar ska dra på ytterligare 390kg är lite i överkant kan tyckas... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.