AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
928

Uppgradera ljudet i 1-serien?

Ku
109
Kunta
120d -06
Jag har lilla hifi paketet i min bmw men jag tycker redan det är för tamt någon som har tips på hur jag skall gå till väga. Jag antar att det hade varit enklare om jag inte hade haft hifi paket funderar på nya högtalare eventuelt en riktig baslåda också. Kan man byta ut orginal slutsteget mot ett kraftigare?
or
725
oreo
323i -85
Hej,

Det finns några inlägg om detta i forumet:

Länk
Länk

En del matnyttigt kan du även hitta här:

Länk

Jag håller själv på att planera en rätt så omfattande uppdatering av ljudet i min kommande bil och planerna håller just nu på att läggas in i min blogg:

Länk

Lycka till!

//Örjan C
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Fan va gött att ni också vill fixa detta,! Får man inte tag i Hifi PRO så blire en uppdatering faktiskt!
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Min erfarenhet är att vet inte när man lyssnad så här mycket på musik som nu .. Ljudet tusen gånger bättre o det går spela skallen av sig om man vill det och sen att det är kristall klart ljud som är med .. Ingen orginal slår den ;)
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Vad syftar du på speedy?? Har du byggt eget?
or
725
oreo
323i -85
Om du följer en av länkarna ovan och kikar i speedy68's profil så ser du mer!

//Örjan C
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Monclair. Joo har byggt egen .. Du kan se lite bilder min sida om du kikar in. Kommer komma med lite bättre bilder senare .. Har fått lite hjälp av en profs fotograf .. Ja ljudet är grymt och basarna under stolen .. Det hördes knabbt före bygget , men nu pumpar det så om man klarar faktist utan bas om man så skulle vilja ..
Ku
109
Kunta
120d -06
jag skulle vilja prova med att koppla in ett riktigt steg till orginal radion men jag vet inte riktigt hur man ska gå till väga. har byggt sterio i mina tidigare bilar men då med eftermarknads huvudenhet och då är det ju kalas enkelt. sen skulle jag vilja komplitera med någon liknande bas som du har gjort speedy. är detta möjligt?
or
725
oreo
323i -85
Jag tror det beror på vilken HU och högtalarsystem. Har du bara Audio/Business radio och std högtalarna skall det vara rätt så rakt på sak med en Hög till Lågnivåomvandlare och sedan koppla in steget (finns flera på Babybmw som gjort så). Om du vill vara mer avancerad kan du använda tex en Rockford Fosgate 3sixty och få mer funktionalitet i systemet. Jag planerar att uppdatera hela systemet från HU till Högtalare för att se vad man kan få för ljudkvalitet med eftermarknadsgrejor för samma pengar som Hifi-Pro kostar....

//Örjan C
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Riktigt nice Speedy, både bilen och ljudet, riktigt avis blev jag....
Ku
109
Kunta
120d -06
jag har vanlig business med hifi så det är nog lite krångligare. men problem är ju till för att lösas. när jag köpte min bil på stod min säljare att det skulle funka bra att spela mp3 skivor i business sterion men det funkar ju inte alls blev lite besviken
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Monclair. Tackar .. Jag är nöjd och de enda jag ska göra är att montera andra element under stolen .. MB Quart som jag har hemma.
Kunta. Det är svårare med orginal men Jag hade oxå business med hifipaket .Föredrar byte av huvudenhet på grund att orginalet spelar inte så klart o volumen tar slut i tidigt läge . Det som man får göra är fixa Canbus för att de ska funka .. Annars funkar inte färd datorn helt .. Det är ett måste .. Jag har dragit kablar från 5 kanal steget .
Ku
109
Kunta
120d -06
jag vill helst inte byt huvudenheten för det ser helt enkelt inte bra ut orginal smälter in så bra i den övriga instrumenteringen
or
725
oreo
323i -85
Kunta:

Om du inte vill byta HU så är det nog värt att kolla in denna Länk . Borde kunna underlätta integration av steg mm i anläggningen och ge dig möjligheter att anpassa anläggningen till bilen!

//Örjan C
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Jag kan hålla med att de inte är lika snyggt som orginalet .. Skulle de va som i nya 3 serien så skulle det se snyggare ut för där sitter stereon i centrum. Det tyckrer jag är enda som jag oxå blivit störd av men man vänjer sig.. Jl audio har liknande produkt som du kan ha till orginalet som är värt titta på ..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.