|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 530 Touring från 2001 har en stor (35x35 cm) Nokiabox till höger i skåpet. Jag hittar ingen plats för sim-kort och i navigatorn finns inte TELEFON, som val. Däremot finns det en tangent för telefon på navigatorn och nå'n på ratten. Museum, eller.... D gorth | |
|
Är du säker på att det inte är en förstärkare? Min E38 '99 har Nokiabasar. Wilhelm Svenselius |
|
|
Läs: "Förstärkare eller något annat mysko ljudrelaterat". :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Säker kan jag ju inte vara. Var kan telefonenheten annars sitta? Det satt en Nokiahållare på en handsfree-enhet till höger på mittkonsollen. gorth |
|
|
Nokiaboxen till höger är en subwoofer. Om du har telefon så sitter denna på vänster sida framför navienheten (ovanför hjulhuset). Men om jag tolkar dig rätt så har du inte telefon, dvs någon lur i armstödet? Att du har telefonsymboler på ratten och bredvid navin betyder inte att du har telefon utan detta är för att förenklar tillverkningen dvs man kan använda samma ratt i alla bilar oavsett om den har telefon eller ej. Har du någon typ av lur i armstödet så är det där du sätter in simkortet. På äldre modeller så fanns det även simkortsfack bak på telefonenheten i bagaget. ___ //Ulf |
|
|
Har du en nokiahållare med handsfree så är ju detta eftermonterat och fungerar ju tillsammans med en vanlig nokia-nalle. Sitter en sån här Länk i min 320 men jag har aldrig testat den då jag aldrig ägt en Nokiatelefon... Har också en mikronfon i taket och en liten plastplatta i framrutan som jag antar är antenn till denna. ___ //Ulf |
|
|
Det verkar vara en likadan. Ja, så fick jag lära mig något nytt i dag oxå. Tack! Jag kanske skulle köpa en gammal Nokialur då. :D gorth |
|
|
Jag återupplivar den här gamla tråden och frågar om den telefonmodul, somm satt någonstans under handskfacket. Det var en: "AudioProfi for Nokia 51xx/61xx/6210/6310/6310i/7110. Jag har sökt på nätet, men inte hittat någon, som liknar den här.Det borde väl finnas en liknande för min Nokia 6280? Eller köper man en av Nokias egna handsfreeadaptrar? Någon, som vet? Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.