|
|
|
|---|---|
|
Tja!!! Har genom en arbetspolare fått tag på en 320Ci och undrar lite om priset som begärs för den ä rimlig? Det är en 04:a, sv.såld med 1 ägare. Den har gått c:a 5.000 mil. Bilen är utrustad med Komfort och Pluspaket samt xenon, larm, LM-fälgar och vinterdäck. Bilen ä i mycket gott skick. Vad ska man betala för en sån bil? Han begär 200 tkr. Är det ett rimligt pris?? Tack! IP: ...[.201.72] | |
|
Låter rimligt. Inget superpris dock... Min Länk Cabrio |
|
| Ta en -02:a så får du en 330 för de pengarna. Kanske t o m med färre mil | |
|
Eller köp denna med mpaket för samma peng. Länk Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
JensaR, det var ju chippad till 190hk=) Håller med, köp en med M-pkt för samma peng. |
|
Hawar |
Priset känns absolut rimligt, sen är det faktiskt värt att betala några kronor mer för en i bra skick. Mvh Hawar |
|
JensaR tipsar om denna 320Ci Länk Det jag reagerar på är att den "är besiktigad tom jan 2008", varför? Om den nu är svensksåld och uttagen april 2004 så är ju första besiktningen först nästa år i april!!! "Nya personbilar och lätta lastbilar besiktas första gången när bilen är tre år och andra gången när bilen är fem år gammal" enligt bilprovningen. Så frågan är: Varför besiktiga en svensksåld bil innan tre år? |
|
|
kuai; 3år är ungefär, är bilen uttagen i feb och besperioden är till och med jan så är första bes efter 3 år och 11 mån inte efter 3 år och 0 månad där har du förklaringen=) Mvh Stephan |
|
|
>Stephan735i Då måste det vara ändå märkligare! Om bilen är uttagen i april 2004 så blir det 3 år i april 2007. Mig veterligen så är vi fortfarande på 2006! Mao. jag förstår inte din förklaring! Med 3 år och 11 månader så blir första besiktningen i feb 2008. Förklara gärna lite mer för en "oförstående". Det står ju uppenbarligen att bilen är "besiktad tom jan 2008". Menar du att det skulle stå> första besiktningen efter jan 2008? |
|
|
kuai; Om bilen har slutsiffra (9) så är sista bes-månad januari, vilket efter 3år innebär 2007, men inte om den är uttagen senare än jan-04 eftersom bilen inte kallas in före den haft 1år på vägen, vilket innebär den väntar till året efter = senast jan-08, den har alltså ingen mer bes än regbes när den var ny så ja (första besiktningen efter jan 2008?) hade det kunnat stå. Mvh Stephan |
|
|
Ok då vet jag. Tack så mycket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.