|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 318i -92 e36. råka varva bilen lite mycket när jag skulle sticka iväg en gång. slog till väldigt i växellåda, hade upp kopplingen lite för tidigt när jag skulle i med 1an. han alltså inte få i den innan jag drog upp den. lät väldigt konstigt. iaf så såg jag sedan att de ligger en hel pöl på skinnet på växelspaken.. de försvann sedan efter ett tag, men ibland dyker det upp igen. ligger väldigt mkt "vatten" där. Har jag spräckt nått i lådan eller så? kanske ingen fara? för den funkar ju som förut iaf, inga probs. undrar bara om de är nått knas som gör att jag kanske måste köpa en ny låda. /tack på förhand heZt katt | |
|
Handsvett? =) Funkar lådan problemfritt i övrigt? Ligger vattnet på ovansidan? Läcker taket? Är "vattnet" vattnigt eller oljigt? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
haha nej inte svett ;) Lådan funkar bra i övrigt. ja de ligger runt hela växelspaken, alltså de är värsta pölen där. taket är i fint skick, läcker inte! svårt att se, men rätt ljust är det iaf, å tunnt också efter jag kände men luktar lite annat än vatten just =/ så jag vette fan heZt katt |
|
|
Jag antar att det sitter en dammask runt spaken. Lyft den och kolla under! Behövs inga verktyg (inte till E46 iaf). Kolla under bilen också om du ser något fuktigt eller blött. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
geno: wooooow. gratulerar. du är ägare till den första bmw med vattenfontän inbyggt i bilen. heheheh lite belysning på det så....... |
|
|
Nytt intressant problem. Gissar på glykolvatten om det nu ej läcker från vindruta eller tak. Nisse |
|
|
Hmm jag vet inte hur jag ska "lyfta" på "skinnet" runt växelspaken.. värkar inte finnas nått så man kan göra de.. sitter fast ;) å nu kommer jag inte kunna kolla så mycket mer heller. krockat :/ så den åker in på lagning å lackning nu hela fronten :S Men ska jag fråga om dom ska kolla om de är nåt läckage på glykolvatten eller så som NFd sa? |
|
|
Testa själv. Doppa ett finger i vätskan, slicka sedan lite på fingret. Smakar det sött så är det kylarvatten. Spotta ut sedan för det är giftigt. Nisse |
|
|
geno, det går att lossa på skinnet, men ghar du sett att det kommer därifrån? Har det hänt fler gånger... Om skinnet är tätt så är det ju nästan omöjligt... Men för att försäkra dig öppna o kolla, det som shåller fast är en klämma runt on...bara dra loss/klämma ihop |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.