AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.528

Är det "säkert" att köpa E65?

Har börjat kolla mer och mer på E65 (igen!) och funderar på hur pass mycket strul det generellt är med modellen nu när de börjar bli några år.

Jag kan inte minnas att jag hört något KONKRET om havererade datorer och annat på senare tid, men det var ju en hel del "småstrul" när bilarna kom ut på marknaden.

Kan man räkna med att de flesta bilarna är uppdaterade och därmed är relativt stabila att köpa eller bör man vara rädd för stora elektronikhaverier? Och är det isåfall några skillnader mellan 735 och 745 när det gäller tillförlitligheten?
_k
31
_kALLE
316i -93
Måste säga att jag börjat gå i samma tankar!

Dom är fortfarande relativt nya och fräscha, att hitta en välunderhållen och fräsch bil lär ju inte vara svårt idag.

Och sen om man ser på vad man får för sina kronor... Ojoj! =)

Men jag undrar också, 735 vs 745, fördelar och nackdelar?
NU är det DAGS, Anders :D:D:D

Jag tycker inte att jag har hört om några problem alls med E65:orna faktiskt! Förvånansvärt med tanke på hur extremt mycket teknik de innehåller! BMW tänkte väl till, såg MB:s katastrofala kvalité på S-klassen, och satsade lite extra på att få sakerna att hålla?

Köpläge för en av världens bästa bilar - jag ska ha en så fort jag har råd :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Jag kan inte se några som helst fördelar med 735i, och det tycks skilja för lite i pris.

Nej, det är 745i eller 760i som gäller :-)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är jäkligt fina bilar!

Jag kan inte tipsa om några brister eller fel på modellen utom att hajfene-antennen brukade läcka in fukt i de tidiga modellerna, vilket gjorde att all elektronik nollställdes när motorn stängdes av, men det ska vara åtgärdat på alla bilar om jag har föstått. Har för mig att även E60/E61 drabbades av samma fel.

Men om man tittar på E32 / E38 så kan man se en tydlig trend och det är att den största motorn i respektive motorfamilj alltid varit populärast och hållt värdet bäst. Jämför t.ex. 730i med 735i E32 M30 eller 730i och 740i M60 eller 735i och 740i M62 osv. Därför bör du satsa på den stora motorn från den motorfamilj som är intresserad utav. Vanligen är den allra största motorn (läs V12) för avskräckande för den stora massan och tappar sitt värde snabbast, Jämför 750i E32/E38.

___
Bilbloggen: Länk
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
program varufel på tidiga 02or,som gick att åtgärda.
Har kollat runt lite och inte blivit det minsta avskräckt än så länge. Med tanke på hur mycket snack det var på förhand om att det var alldeles för mycket teknik i bilarna så är jag förvånad att inte fler faktiskt haft allvarliga problem - det verkar onekligen som om BMW har lyckats plocka bort det mesta med programvaruuppdateringar.

Kalle - Jo, jag vet att det är dags! :D :D :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.