|
|
|
|---|---|
|
Kom ut en morgon och bakre torkarna på min 320i Touring -97 ville inte fungera. Har gjort ngr enstaka svepande då och då sedan dess men mestadels är de stendöda. Varken intervall eller konstant hastighet fungerar. Spolningen till bakrutan fungerar dock. Har kollat säkringarna och inga problem där. Vindrutetorkarna fram är det inga problem med. Funderingar på vad som kan vara fel: - kablage till bakluckan, ser ok ut men jag har haft skumma fel innan såsom lysande nummerskyltsbelysning även när bilen varit avstängd. - motor till vindrutetorkar - torkar relä (olika för fram och bak?) Ngn som råkat ut för liknande fenomen och kan ge mig ett tips på vägen. | |
|
Det är inte som med e46:an att baktorkaren kärvar ihop och ej går pga av det? Eller det gäller väl de flesta bilar med bakrutetorkare för den delen. Min baktorkare på e46:an har kärvat ihop tre ggr så jag fått ta lös och rengöra/smörja. Samma sak på vår VW buss. På e46:an med sin öppningsbara ruta är det ju väldigt lätt att undersöka om det är detta som hänt då man kan veva torkaren (eller inte veva) när man öppnat rutan utan att motorn bromsar, annars kan det ju vara knepigt att veta då utväxlingen till motorn även gör det svårt att dra runt en frisk torkare. Det går också väldigt fort från att motorn orkar dra runt den till att den sitter som berget så om du kunnat köra den för ett par dagar sedan så kan det ändå vara att den kärvat ihop. Börja med att kolla om motorn får ström, sedan om den får det försöka koppla lös motorn från länkaget och se om den snurrar då. / Micke |
|
|
Tack för tipset! Ska kika på det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.