AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
839

ABS och ASC lampan lyser ibland

su
47
supercharger
530 Touring -03
Hej,
Har en 328 Touring -96:a , som både ABS och antispinn lampan inte vill slockna ibland . Ca varannan gång som jag startar bilen, så släcks de OK , men de återstående gångerna vill de inte slockna , utan lyser konstant . Ibland fungerar det att bara stänga av bilen och starta på nytt för att de skall slockna, men ibland inte .
Finns det gemensamt kontaktstycke som kan glappa ?
Styrdon som behöver ses över ?
Kan båda givarna gett upp ?
Någon som har ideer , kunskap kring detta ?
Tar tacksamt emot förslag .
Mvh Supercharger

Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Kanske har du något fel på ABS:en så att den inte vill starta. Och då det brukar vara så att antispinn inte kan fungera utan abs så då slocknar inte den heller.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Det är samma givare för ABS o ASC, sitter ju i hjulspindeln, dessa är mkt vanliga fel på E36, på min har 2 st pajjat på 1 år.. 800 kr på BMW, ungefär. Dom finns f-n bara på BMW verkar det som.

Dom nya har dock ny design, dom gammla är 2 delad i metall / plast, där kommer det in fukt, dom nya är heltgjutna, bör hålla mkt längre.

Vilken det är däremot är de ingen som vet, antingen mäter du upp alla med ohm mätare, eller tar diagnos, då får du också veta vilken det är.

Lycka till iaf.

Jag tror INTE på kontakltstycken, styrdon osv osv osv.. det är med 100% säkerhet en givare..

När den är lite "mer" trasig så lyser nog lampan konstant vid varje start. Dom tar in fukt, därav problemet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.