|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska ju styla en E39 som kanske några redan vet. Har legat lite på is. Pengabrist... Men nu har jag bestämt att jag ska försöka ha gjort något riktigt häftigt till nästa vår. Nu när jag flyttat kommer jag nog inte ha råd att bygga både avgassystem och kjolpaket samtidigt. Men jag har tänkt kjolar och snygga fälgar till att börja med. Fälgarna har jag redan klart på Bil och Motor i taberg. Hela famlijen köper där och tycker dom ger schyssta dealer. Men till kjolar, spoilers... Har varit och kollat lite och måste fråga lite grann. Abs-plast vad är det? Vilka styling företag skulle ni rekommendera? -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- | |
|
Den snyggaste stylingen enligt mig på en E39:a är faktiskt orginal M-Paketet. Bra passform och kvallité. Om man vill så kan man ju ha det som grund och sedan bygga på med splitters i fronten, en annan vinge eller en takvinge osv. En bra sänkning som sitter bra ihop med ett par snygga fälgar är ju ett måste. Orginal sportchassie räcket tyvärr inte hela vägen. Sist men inte minst så är tokputs en viktig faktor. Mvh Björn Länk |
|
|
Snyggast är M-paketet, så får hålla med Björn. Fast jag fick flippen totalt och råkade spåra ur. Länk Länk |
|
| vadå "spåra ur"...? din bil är ju urläcker!!!! | |
|
Tjenare, Kerscher tuning har sjyssta grejor till denna bil. Deras produkter är av glasfiberplast vilket jag personligen föredrar. Bra passoform och det är sällan mycket förarbetet som krävs inför grundmålning och lackering. Abs plast är den typen av plast som sitter original på bilar, mycket svårt att laga om det går sönder. Det går att plast svetsa och annat men det håller sällan och blir sällan bra. Det kan dessutom vara mycket jobb med att lackera produkter i detta material. /Fidde |
|
|
Tack fidde för svaret om abs-plasten. Vinge kommer det inte att bli, fälgar hade jag ju redan på G som sagt och bilen är redan sänkt. Tok puts har jag redan tvättar minst en gång i veckan, varannan gång är det minst 2 timmar. Den har lackförsegling i omgångar sedan ny. Har köpt färg för ok-lackering tillsammans med fälgarna. Ska bli super kul. Men lång tid att vänta till våren för att ha råd och köpa paketet, får leva snålsnålt... |
|
| 1BJÖRN, var köpte du din sänkningssats? Min bil har spotchassie men ja tycker den e för hög, tycker de ser riktigt bra ut på din bil med den sänkningen och de fälgarna. Har likadana fälgar fast schwarz frontpoliert. | |
|
Har kerscher någon egen hemsida? Eller har dom återförsäljare med hemsidor? Några fler tips på bra styling ställen? |
|
|
edge: Jag har orginal M-Sport chassie på 523:an. Har ju iof 19" fälgar som fyller ut bra i hjulhusen =). ASA sitter mycket bra på E39:orna. Mvh Björn Länk |
|
|
1BJÖRN, min har oxå m-sport chassie men tycker att din ser lägre ut..? Känns son om min skulle bli perfekt med ca 25-30mm sänkning fram o 10-15mm bak. Har 19" med 35 profil. |
|
|
Emelie: Både Rieger och Kerscher har riktigt snygga kopior på orginalspoilrarna. Mitt råd är att hålla sig till så likt orginal som möjligt och inte "flippa ur" med massa konstiga kantiga fronter med stora luftintag osv. Men det där är ju olika som sagt. Jag har en polare som säljer bla. Kerscher och Rieger. Han priser är riktigt bra. Hans hemsida är ej uppe än men han sammarbetar med Dalhems så kolla på deras hemsida, www.dalhems.se. Mvh Jimmy |
|
| Ett bra tips på invändig styling är att montera kromringar runt mätarna. Jag beställde ringar från Tyskland och satte i min E39. Blev sjukt bra. | |
|
Håller helt med dig Jimmyboy. Jag har tittat på några som liknar m5-fronten, och en som är en påbyggnad av orginalpaketet, ser cleant ut... Man vill ju inte förstöra den eleganta looken... Tack för din länk också... Hur mycket arbete är det att sätta dit kromringar? hur pass mycket behöver tas ner för att få dit dom, vad gav du för dom Henkez? |
|
|
Kerscher Tunings, hemsida. Länk /Fredrik |
|
| Köpte mina kromringar på Länk på ett företag som heter CML trading. Kostade ca. 400 kr inkl. frakt. För att sätta i ringarna måste man ta loss mätarhuset men det var inte svårt alls. Finns en beskrivning här: Länk Det är dock lite besvärligt att sedan ta isär själva mätarhuset men med rätt verktyg går det bra. | |
|
Det kanske man skulle köpa då, krom i måttlig mängd kan ju aldrig bli fel... =) Ska sälja ett par gamla fälgar så då får jag ju lite bonus pengar att köpa smågrejer för. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.