|
|
|
|---|---|
|
Hittade denna Länk på mobile.de och måste säga att jag blev grymt sugen. Vad tror panelen om den. Hur svårsåld blir den i Sverige efter ca 6-12 månader och hur ser värdeminskningen ut. Blir den svårsåld med de milen? Vad bör jag se upp med? Tacksam för alla svar. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk | |
Scheckheft |
Hej Denna var till salu hos en BMW ÅF i Tyskland för några veckor sedan för 11900 Euro inkl europlusgaranti. Då ett bra pris, nu ett rejält överpris. Fin bil dock. Mvh Scheckheft |
|
Okej, synd. Något överpris vill jag inte betala. =) Men tror du att BMW kan få in fler liknande bilar till ett lika bra pris som du angav? Eller är dessa i en likadan eller annan snygg kölur väldigt ovanliga? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Läcker, men Scheckheft har helt rätt :) Trots detta är ju 740i E38 med Sportpaket än tämligen ovanlig bil, att vänta in rätt exemplar och ha tålamod är nog framgångsreceptet här :) |
|
Scheckheft |
Hej Just sportpaketet är vanligast förekommande hos 740d modellen. Då och då kommer det in ett riktigt bra erbjudande på bmw.de. Men det gäller att passa på. Och om du ramlar över en Imolaröd E38 750 med s-paket så köp! Unik kombination :). Mvh Scheckheft |
|
Såg också annonsen när den såldes av en BMW-handlare...Den är ju uttagen i januari 2000 så det är ju ingen 01:a. ___ //Ulf |
|
|
Programmer, det var en moderator som ändrade överskriften. Jag e fullt medveten om att det är en 00:a. =) Måste säga att jag är otroligt sugen på en 740i med S-paket och med det mesta i utrustningsväg (skippar dock gärna RDC). Men en stor del hänger på vad jag får för min 528iM. Vad tycker ni är värt att betala för en liknande 740i? Milen känns lite i överkant på denna, men å andra sidan känns de ärliga och då kan jag leva med det. Drömmen är en sådan med 20" Alpina fälgar och Alpina frontspoiler. Låt säga att jag slår till på en liknande bil i gott skick. Hur ser det då ut när jag vill sälja den här hemma? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Såg i annonsen att det står "Funkuhr". Är det någon slags specialklocka? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Den lär ju i allafall vara mindre svårsåld än många andra E38, men det kanske inte säger så mycket ;) Har sällan funderat på E38 men skulle jag köpa en så är det helt klart en liknande den du länkar till som skulle vara aktuell. ___ //Ulf |
|
Scheckheft |
Hej Angående Funkuhr: fanns först från faceliften men går att eftermontera. Fördelerna i all korthet: - du har hela tiden den exakta tiden - behöver aldrig ställa om klockan i bilen manuellt, uppdatering sker automatiskt (sommartid - vintertid) - sändare finns i Frankfurt, räckvidd ca 200 mil Mao - ett absolut måste för varje E38 ägare ;) Mvh Scheckheft |
| Denna bil diskuterade vi i en tidigare tråd. Mycket trevligt exemplar. Jag hade gärna betalat 11900! | |
|
Schekheft: Låter som ett absolut krav för att jag ska köpa en E38 =) För 11900 så hade jag redan köpt den, speciellt med EuroPlus garanti. =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.