AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
887

Värdering 525i -94

Scheckheft
Hej
Min E28 har råkat ut för motorhaveri så nu är jag i behov av en ny BMW. Krav: drag och helst motor- och kupévärmare. Hittade denna med 25 000 mil men bara två ägare.
Länk
Har mailat och väntar på svar på mina frågor. Under tiden skulle det vara intressant att höra vad panelen tror om slutpriset.

Tack på förhand

Mvh
Scheckheft
Stekaren
Den diskuteras här Länk

Slutar nog på 29-30 om han inte vill skänka bort den pga pengabrist.
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
För kännedom, bilen är importerad , vilket lär pressa ner priset ytterligare.

/K

Min bil: Länk
Stekaren
Är ju bara ett + för ganska många köpare så jag tror inte det påverkar direkt.
Att importerade bilar skulle vara ett plus är tyvärr en önskedröm från optimistiska ägare av importbilar (jag har själv två stycken). Marknaden/opinionen värderar svensksålt högre - oavsett vad vi tycker om rost, salt och Svenskars syn på bilskötsel.

Denna bil ser mycket fin ut, och jag tycker inte det begärda priset är så mycket att diskutera om.

Scheckheft, beklagar motorhaveriet :(

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Scheckheft
Hej
Ägaren har kontaktat mig och jag har fått mer info om bilen. Ska ta mig en titt så fort jag hinner, har även bett om fler och mer högupplösta bilder. Lite bråttom är det nu att hitta en annan bil. Samtidigt är jag inte beredd att köpa första bästa BMW.
Kalle: är nästan glad att skiten havererade. Var ändå så less på förbrukningen och den slöa motorn.

Mvh
Scheckheft
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Att de skulle vara nån prisskillnad på svensksålt kontra import på en bil i 30tkr klassen tror jag inte ett smack på... bara skicket som avgör då...
(att de sedan i mina ögon är ett stort plus med importbil är en annan grej!)

BMW CS #5139
Scheckheft
Hej
Lite mer input angående bilen. Följande brister finns:
* sitsvärme förarsidan ur funktion
* spricka i vindruta
* liten buckla vänster bakdörr samt bagageluckan
* elfel på dragkuleanordningen
* sommardäck 3mm kvar
* vinterdäcken måste nog bytas (nionde säsongen)
* rostlagning nedre delen av förardörren. Tydligen ska det sitta en ny list där. Jag får titta på detta lite närmare.

Ingen ny bil, några skavanker, största utgiften blir däcken, iaf vad jag vet nu. Slutpris runt 27 -28 tkr?

Mvh
Scheckheft
Stekaren
Scheckheft: Låter rimligt.
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Scheckheft: Hör gärna av dej om när du kollat på den.

Min bil: Länk
Scheckheft
Hej
Då är bilen hemma hos mig. Mycket bra bruksskick, mycket dokumentation som följde med. De 25 000 mil märks defintivt inte. Nu står 3 BMW hemma. 520 rullar fortfarande men inte på alla cylindrar. Låter illa (vipparm?). Kommer att säljas då jag investerad en hel del i nya delar men någon motorrenovering blir det inte. Mer om E34:an de närmaste dagarna i en annan tråd.

Mvh
Scheckheft
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.