AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
839

gnissel vid rattvridning...

**
117
** 325 **
325, 1993
hmm... när jag vrider ratten åt vänster så gnisslar det, detta upstod i vintras för första gången. Det händer även att det låter att högt ljud ibland (ungeför som om någon blåser i en flaska) med detta ljud uppstår typ 1 gång i månaden. vad kan det vara ... någon som vet?
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag upplever samma ljud som du först nämnde men inte det s.k. flaskljudet. I mitt fall beror det på att den gamla risiga ratten har slappt skinn som gnisslar mot plattan när man vrider ratten... Störande!

Byter iaf ut min ratt mot en 3-ekrad M-ratt snart :-)
Su
554
SunKi
325i -92
Min ratt började gnissla i vintras!
Köpte en flaska 556-spray, stack in det långa röret vid glipan mellan ratt och den fasta delen, sprutade lite... tog nån timme... *poff* borta.
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Innanför ratten så sitter det en släpkontakt som är till för signalhornet. Det är en liten "metallmojäng" som glider emot en ring som också är av metall. När det blir gammalt och slitet eller allmänt tort där så kan det bli ganska irriterande oljud. Antingen så gör man som SunKi och sprutar in typ 5-56 eller så tar man av ratten och smörjer det som väsnas. OBS om det nu finns en krockudde i ratten se till att koppla ur batteriet först så att inget otrevligt händer. När jag ändå svamlar om krockuddar o batterier så kan jag ju tala om att när ni lägger på polerna på batteriet igen så ha tändningen påslagen, bara just för att om det skulle smälla så slipper ni få kudden i örat...

who dares wins...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.