AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.624

Lastgaller till e39

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Är det någon som har eller har haft lastgaller i en e39 touring? Hur fungerar det med montering? Måste man göra nya håll i inredningen? hur fungerar den?

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
ingen som har erfarenhet av lastgaller?
var köper man dessa någonstans? Har bmw dessa? eller finns det fler ställen där man kan köpa sånt?
Kollat på begagnade men det finns inga.

MvH Bmw 4-ever
st
46
steiner
Z4 3.0i - 04
Hej,

jag har faktiskt funderat på samma sak. Kasetten med insynsskyddet tar för stor plats om man behöver lasta mycket, men jag vill ändå ha en avdelare till kupén.

Jag hade hoppats på att hitta något som fungerade med befintliga fästen.
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Biltema har ett billigt hundgaller, som kanske fungerar.

gorth
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
här blir det inget biltemagaller! Det ska se snyggt ut och inte ta extra utrymme som deras gör!
Kom igen, någon måste har haft lastgaller i en e39 touring.
Steiner: är innne på samma tankar som du ang. befintliga kasetten.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Var hittar man lastgaller i etk?

MvH Bmw 4-ever
Peter... Btw.. Har du ljusgult skinn? Har ett ruskigt fint baksäte till en touring om du vill ha... Du kunde ju förstöra detta... Om du vill bygga något galler el nåt... Jag tar inte någon förmögenhet för detta...:P
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Japp ljusgult skinn har jag. Maila mig för mer info!

MvH Bmw 4-ever
Hittar ej din email-adress... Är det för att jag ej har pro kanske? min är iaf mjdata@spray.se

Visa användare
53
javahaxxor
M340i G21
fick du något svar på det med lastgaller ? jag e också intresserad
hej på er alla

Jag har tillverkat ett galler själv "för att jag har lastbilsreggat bilen".
Nu kanske inte ni vill har gallret ända fram bakom stolarna,

jag har tillverkat gallret så jag behöver bara fästa det i dom övre orginal fästerna ovan dörrarna, sen fäller man ner baksättet och fäster gallret i baksätets fästen inga ingrepp behövs och man tar ur det på ca 5 min..

Lynx Mountain 800HO med 162hk under huven:)
Jag ringde BMW Nacka ang. lastgaller till E39 touring. Pris runt 4200 kr + en timmes montering (troligtvis lite borrande trodde han).

Dvs Totalpriset för ett metallgaller i bilen blir c:a 5000 kr...

Visa användare
53
javahaxxor
M340i G21
jag hade lastnät inbyggt i det där insynsskyddet, fan vad gött, slipper köpa
Hade BMW orginal i E39 an och det sitter skruvat i ovan och underkant MEN kapar man undre järnen lite ( och INTE skruvar) så dom fortfarande "låser" mot baksätet får man dit rollon igen

Java: hur gör du när du varit och handla och INTE kan ha Rollon/nätet där då?? Rollon tar ju rätt mycket plats så den får man ju ofta ta bort... spec om man som jag hade; lastsläden

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
53
javahaxxor
M340i G21
jag har bara nätet uppe som säkerhet för att inget från bagaget ska flyga upp och träffa mitt barn i huvet (bakåtvänd barnstol) Jag har inte gallret för att skydda mig mot Cujo
För att klara tyngre föremål och kraftigare retardationer vill jag ha ett metallgaller - även om det inbyggda nätet kanske räcker för att fånga en rulle hushållspapper på en 70-väg när man åker hem från ICA - och kanske lite tyngre saker...

Saabs galler till 9-5 kostar 1300 och går att montera och demontera enkelt:
skyddsgaller
Länk

Till E61 har BMW vad som verkar vara ett liknande galler
Länk

Jag vill ha en Touring för att man verkligen kan använda hela lastutrymmet - utan att vara rädd för att något flyger fram. Annars kan man ju lika gärna ha en sedan.

Jag vill ha metallgaller, ett l33t-skydd. :-)
Länk så kolla in. BMW EBA 9415895 så ser du precis hur man har tänkt det hela

Gasar-Magnus> Intressant! Det där är alltså BMW:s originalgaller?

Jag har hittat en tysk firma som säljer galler för 180 EUR - troligtvis inte samma som original men till under halva priset.

Länk
Yes och du behöver INTE heller BMWs hjälp att montera det om du inte är världens mest centrum tummade....

EBA= "monterings anvisningar" PDF filer på allt BMW har för eftermontage/retrofit finns "på nätet"... eller hos många AP användare...

Go
166
Goeras
F11 520d -11
Jag kollade just efter galler till min 530d på blocket, hittade en kille i torsby som tillverkar galler för 1700 tror jag det va, och dom gallren ska gå att fästas i befintliga hål.

Länk
www.radhstroms.se
www.lastgaller.com

so
1
soscar
330d Touring 2004
Kolla med BMW i Norge ang. lastgaller. Har en god vän med en 530D Touring som har ett norskt galler från BMW. Det ser mycket snyggt ut i jämförelse med de som svetsas ihop här i Sverige. Finish och utseende är likartat med de som BMW säljer i Sverige som placeras bakom baksätet. Dessa galler används i norska "varubilar", som kan beställas nya från BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.