|
|
|
|---|---|
|
Har en mkII navi i en e39 -98 ej (Ej uppdaterad) och den ger en fruktansvärt illa vald resväg, omvägar på 10-15 mil, envisas hela tiden med att guida mig helt åt helskotta. Vågar ju inte lita ett dugg på den när man inte hittar -får anända mej av min Mio navi istället(Mycket bättre på alla sätt och vis) var e då vitsen med navi om man inte kan lita på den?? Vad göra? blir det ngn skillnad att uppdatera, eller måste man byta upp sig(Mk III MkIV) har läst massor av trådar både här och på andra sidor -Blir bara inte klok på eländet. | |
|
Vad har du för inställningar ang val av färdväg? Min MKII fungerar utmärkt, vad kör du med för skiva? Vitsen med navi är att man hittar dit man ska, jag har inte misslyckats en enda gång. Ang jämförelsen med Mio och orginal så skulle jag gissa att Mion inte är 8år gammal, sen har väl inte Mion någon TMC heller misstänker jag. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
MIO har TMC som tillval/extrautrustning.. Sen kan man ju anta att ruttprogramvaran utvecklats en del på 8 år, så det är ju inte alls otänkbart att BMW´s lösning kan behöva en rejäl uppdatering. Största nackdelen med MIO´n är ju att den inte är integrerad.. //amullo --- |
|
|
Har haft MK2, MK3 och MK4 i olika bilar och har sällan upplevt att den visar fel väg. Däremot så är de nyare versionerna snabbare på allt från att knappa runt i menyerna till att hitta vald rutt. Har du den inställd på snabbaste väg. Man kan ju välja lite olika alternativ, t ex kortaste, snabbaste, undvik motorvägar, etc. Jag kör till 95% på snabbaste väg och ibland ställer jag in den på kortaste väg. TMC har jag vad jag kommer ihåg aldrig sett fungera i Sverige, däremot så kom det upp vägarbetsinfo och liknande när jag körde i Tyskland. Kanske någon inställning som är fel hos mig. ___ //Ulf |
|
| Kom faktiskt upp vägarbetsinfo a la Tyskland för mig i helgen när jag passerade Upsala. Så jag antar att TMC finns i Sverige, men inte uppdateras så flitigt? | |
|
Enligt instruktionsboken till min MKIII så ska det finnas TMC i Sverige. Mvh/ Niclas |
|
|
Finns gör det säkert, frågan är bara hur mycket det används... ___ //Ulf |
|
|
Glömde att skriva att min programvaruversion är SW2-1/50, borde jag inte göra en uppdatering då? Vad ska man ha för uppdatering på en MkII? har försökt söka på forum, men för mig så e det en enda soppa av allt.. |
|
|
2-1/50 verkar vara sen 2000, 2-1/81 är den senaste till MKII och kom 2003. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.