|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har haft en del problem med el systemet sen ett par veckor då bilen plötslig dog. På verkstad sa de att det var ett räle som hade pajat. Men imorse upptäckte jag att restvärmen funkar inte( alltså knappen som borde tändas när man trycker det lyser inte och det kommer ingen värme heller). Dessutom värmeslingan i bakrutan funkar inte heller. Det känns som om det är fel på säkringar men allt verkar ok. Det finns vissa räle som har med värme att göra men vilka? Några förslag? PS: Byte vattenpump igår. Nåt jag borde tänka på? MVH | |
| Byttes det rasiga reläet då? | |
|
Har för mig att REST fungerar bara under 15 grader(kolla i din manual) och om batteriet är tillräckligt laddat. Kan vara värt att se över batteriet, vad hade du för temperatur utanför bilen... ? Lycka till! /Jake |
|
|
Hur vet jag vilket relä som ska bytas? |
|
| Kring 15 grader. Men det borde lysa ändå på knappen,eller? | |
|
Tryckte på min restvärme härom dagen men som sagt inget händer nu då det är varmt. Har även för mig att knappen ej tändes. Svekke |
|
|
Full motortemp, under +12 ute och laddat batteri är kriterierna för att restvärmen skall gå att aktivera. Nåt speciellt relä för värme eller bakruta är jag tveksam till, även värmen i bakrutan styrs av vissa kriterier och timer, effekten sänks automatiskt genom pulsning osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.